If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Široké možnosti pro hendikepované či méně zkušené hráče v Horizon Forbidden West

V čem všem jim vyjde vstříc?

U zásadních her z poslední doby se stalo standardem, že hodně myslí na hendikepované hráče. Jak by se to mělo dělat, ukázala všem například loni Forza Horizon 5.

Ani holandské studio Guerrilla Games nelenilo a zabudovalo do příští pátek vycházejícího Horizon Forbidden West řadu věcí v tomto směru.

Jak přibližuje PlayStation Blog, tuto PlayStation exkluzivitu si naplno užijí úplně všichni.

Budou tam titulky, jejichž velikost půjde změnit, i pozadí, aby byly lépe čitelné.

V herním menu je sekce Notebook, což je rozsáhlá encyklopedie, kam se zapisují všechny podstatné informace o postavách, strojích atd.

Aby se vyhovělo různě zkušeným hráčům, Forbidden West přinese pět nastavení obtížnosti (včetně vlastního přizpůsobení každého parametru). Také v něm bude příběhový Story mód, který usnadní boje a dovolí vám více se ponořit do příběhu a prozkoumávání, aniž byste se obávali, že vás každou chvílí někdo zabije.

Ovládání na gamepadu bude plně přemapovatelné a půjde zapnout i varianta pro leváky.

Zajímavě zní tzv. Co-pilot system, který druhému hráči s dalším ovladačem (DualSense k PS5 či DualShock 4 k PS4) poskytne přístup k ovládání, například pro pomoc s hraním.

V PS5 verzi můžete změnit intenzitu vibrací pro různé události ve hře nebo je úplně vypnout, pokud vám vadí. Pro méně ostřílené hráče tu zase budou volby pro asistenci s hraním, třeba pro míru zpomalení hry v určitých situacích nebo pro automatickou koncentraci.

Šikovně zní preset pro automatický běh, případně volitelné zvýraznění míst, kam se dá vyšplhat. Pro orientaci v rozlehlém světě vypomůže volba "Mount Follows Road", kdy budete automaticky donavigováni do stanoveného cíle, aniž byste tomu museli nějak přispět.

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments