Proč nebude v remake Demons Souls raytracing?
Vysvětlení od autorů.
Hra jako taková vypadá po grafické stránce naprosto fantasticky i bez toho, speciálně v pohybu, takže se určitě nejedná o nějaký zásadní zápor.
Remake Demons Souls na PlayStation 5 bohužel nebude podporovat raytracing. A není to kvůli výkonu konzole, nýbrž něčemu jinému.
Přiznal to ředitel tvůrců David Gavin z japonského interního studia Sony pro LevelUp a hned přihodil i vysvětlení důvodů:
"Stejně jako u kteréhokoli vylepšení grafiky jde o to, že implementace něco stojí. Pokud bychom do hry dali raytracing, znamenalo by to, že bychom něco jiného stávajícího museli vyhodit."
![](https://assetsio.gnwcdn.com/demonsobt.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Během vývoje zkrátka Bluepoint měli omezený čas i prostředky, takže si nemohli do hry dát úplně vše, co by si navymýšleli nebo co by tam rádi měli.
Když prý začali s vývojem, nevědělo se o raytracingu téměř nic, takže s ním nepočítali do původní vize. Namísto toho se prý chtěli soustředit především na zasazení hry a vzhled postav. Veškeré nasvícení ve hře je prý počítáno v reálném čase, včetně stínů v reálném čase.
Lze tak pouze spekulovat, jestli by raytracing ovlivnil výkon hry či velikost herního světa. U této startovní hry na PS5 pro hardcore publikum to ale nikoho extra mrzet nemusí.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/demsohw.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
![](https://assetsio.gnwcdn.com/demonsobt3.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)