Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Proč nebude Grand Theft Auto 6 hned i na PC? Bývalý zaměstnanec Rockstaru vysvětluje

Nic extra objevného.

První trailer Grand Theft Auto 6 opět vyprovokoval PC hráče kvůli tomu, že hra byla slíbena jen na PlayStation 5 a Xbox Series, zatímco zmínka o počítačích tradičně chyběla.

Některé magazíny to naštvalo tak, že sepsaly komentáře, dle nichž prý objektivně neexistuje žádný technický důvod, proč by PC verze GTA6 nemohla teoreticky dorazit v ten samý den co konzolovky. Ale jak víme, nestane se tak.

Do vysvětlování se proto pustil Mike York, bývalý zaměstnanec Rockstar Games, který je podepsaný pod Grand Theft Auto 5 či Red Dead Redemption 2, takže by o tom "něco" měl vědět. PC verze GTA5 dorazila o rok a půl později po originálu (v dubnu 2015 po září 2013).

Není to nic extra objevného, co bychom dříve nevěděli, naopak... Méně protřelým hráčům to však může pomoci lépe pochopit, proč toto studio dlouhodobě razí zmíněnou politiku.

Stručně řečeno: Rockstar se dle dotyčného prostě soustředí na to, co se zrovna tou dobou prodává nejlépe, tedy na konzolovky (v minulosti zejména PlayStation verze), a navíc PC port bude vyžadovat ohromné množství další práce.

"Hlavním důvodem je to, že autoři jednoduše chtějí, aby byla PC verze tou nejlepší, jakou jen může být. Musí zapracovat na všech těch drobných chybách, které se předtím přešly nebo trochu odflákly. Když si uvědomí, že disponují silnějším hardware, více pamětí atd., mohou některé scény zdokonalit, odstranit mlhu v dálce, dodat více vegetace, postav či objektů."

Chce to také mít na vědomí, že na konzolích existuje pouze jedna či dva konfigurace, na kterou se musí hra optimalizovat. Ale na PC je tolik různých kompoment a druhů hardwaru, že to vyžaduje strašně času navíc. Není to narozdíl od konzolí jen jedna a ta samá mašinka, kterou mají doma miliony lidí. Každý PCčkář má jinou grafickou kartu, procesor, ovladače, operační systém apod. Takže některé věci, které šlapaly na konzolích, mohou být na určitých sestavách rozbité, tak se musí provést rozsáhlé testování a to vše zkrátka trvá.

Read this next