Skip to main content

Redakční blog: Zaklínáme až na kost

Příští týden bude nabitý. Co vše se děje?

1) Máme tolik obsahu k Zaklínači 2, že dny zbývající do jeho vydání nestačí na publikování všeho, ani když se vypouští po jednom (obvykle exkluzivním) materiálu denně. Největší i nejpředobjednávanější hře jara z pohledu českých hráčů se nikdo nevěnuje více - soudě dle ohlasů nebo čtenosti se zvýšená pozornost Geraltovi (viz i horní boxík s obsahovým speciálem) bohatě vyplácí. Téma Zaklínače 2 se tím vytěži skoro na maximum, takže když teď přišla nabídka na rozhovor s designérem misí, skoro z nás už nic nevypadlo...

2) Příští týden bude enormně nabitý. Dokonce se na jeden den sešly embarga (=povolení k publikování něčeho) hned u tří očekávaných her, a tak koumáme, jak s tím přesně naložit. Něco atraktivního přineseme i okolo víkendu, ale zatím to nechceme prozrazovat, protože konkurence čte tento blog velice ráda :)

Recenze převážně multiplayerových titulů Brink a SOCOM 4 si naopak hned tak nepřečtete, protože čekáme, než půjdou otestovat v reálných podmínkách, v jakých je budou hrát koncoví hráči (zákazníci). U Brink je potřeba páteční patch, u SOCOM 4 zase zprovoznění PlayStation Network, bez nějž online hru hodnotit nelze.

3) Samozřejmostí se stalo grabování vlastních nahrávek úvodní čtvrthodiny z hraní většiny nových titulů. Mimochodem - všimli jste si, že Eurogamer poslední měsíce pravidelně zveřejňuje velké články i každý víkend, a že ve všedních dnech dochází k mnoha aktualizacím hlavního článku dne, průběžně od rána až do pozdního večera - hned, jakmile se něco důležitého stane? ;) Například včera potvrzení pátého Hitmana nebo konkrétní drobky o Modern Warfare 3, dnes zase s několikahodinovým náskokem například čerstvý trailer z DLC pro Fallout.

4) V redakci zápasíme s čím dál častějšími aktualizacemi firmwaru debugových konzolí X360 a PS3, na nichž se dají spouštět preview-verze nebo review-verze her dodané od distributorů. Dříve se firmware debugových konzolí aktualizoval tak, že update stačilo vypálit na DVD (nebo nahrát na USB) a nabootovat z něj, ale teď se tak nově děje z PC přes lokální síť. Je to asi jednodušší (obzvlášť pro vývojářská studia s mnoha takovými konzolemi), jen pochopit ten princip byla zpočátku věda. Díky, Ondro!

5) Proběhla generálka nového rozhraní Eurogameru pro přímé přenosy a s výsledkem "živého" sledování kauzy PSN vládne spokojenost. Nově tam přibyly čtenářské komentáře, možnost vkládat video nebo fotky. Zbývá opravit pár chyb a bude připraven na E3 nebo jiné příležitosti - byť někdy trochu litujeme, že se v naší branži neodehrávají k tomuto účelu vhodné události typu "Zabití bin Ládina" nebo "islandská sopka" :)

Hodláme se soustředit i na další podobný prvek (těžící z našeho technického řešení, které narozdíl od jiných nápadů EG nejde tak lehce okopírovat) a to online chaty vybrané osobnosti s čtenáři. Pomalu můžete začít vymýšlet své dotazy na šéfa publishingu Comgadu (bývalého CD Projektu), se kterým hodíte řeč zítra.

6) Vydavatelé před E3 stále nějak podivně spí. Na to, že do veletrhu zbývá ani ne měsíc, domlouvání účasti na předváděčkách neprobíhá v tempu, v jakém jsme si to představovali a v jakém se tak dělo v minulých letech. Problém není na straně domácích distributorů - ti se snaží, co jim síly stačí - ale spíš pasivitou zahraničních výrobců vůči našemu pidi-trhu (a bude hůř...). No, snad na dvou brzkých setkáních naživo (ve čtvrtek na večírku pořádaném Microsoftem a v pondělí ve VIP patře na Zaklínač 2 párty) nalezneme, patřičně posilněni, nějaké schůdné řešení? :)

Příjemné čtení,

Jan Doskočil, managing director, šéf-editor a novinkář Eurogamer.cz

Předešlý redakční blog z dubna je zde - pojednával o využití herního mezidobí např. pro přípravu nového designu.

Read this next