If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Sony vysvětluje, proč nedá plné verze nových exkluzivit ani na novou podobu PlayStation Plus

Zhoršilo by to kvalitu her a to nikdo nechce.

Včerejší zásadní oznámení Sony o překopané podobě služby PlayStation Plus pochopitelně vyvolalo spoustu reakcí - i kvůli vyšší měsíční ceně (té nejlepší varianty), než kolik stojí Xbox Game Pass, a dalším souvislostem.

CEO PlayStation, Jim Ryan, proto v rozhovorech musel čelit logickým dotazům, proč vlastně nedají na předplatné i nové exkluzivní velké hry z vlastní dílny, jako to dělá konkurenční Microsoft na Xboxu, například u Forza či Halo. Pro Gamesindustry.biz reagoval takto - aneb jejich postoj se oproti minulosti ani o píď nezměnil:

"Máme pocit, že se nacházíme v dobrém cyklu s našimi studii, kdy nejprve přijde investice a ta s sebou přinese úspěch. Tento úspěch pak umožní další investice, které přinesou ještě další úspěch. Máme tento cyklus rádi a myslíme si, že i naši hráči ho mají rádi".

Co se týče přidávání plných verzí nových exkluzivit typu Horizon, God of War či Uncharted okamžitě na předplacenou službu PS Plus, šéf Sony říká, že to není cesta, kterou se chtěli vypravit v minulosti, ani cesta, kterou by se chtěli vypravit nyní. Pokud by na tom něco změnili, rozbili by tím bohužel celé fungování exkluzivních velkých her na PlayStation.

"Když bychom snížili naše investice do velkých exkluzivních her a našich studií, mělo by to okamžitý efekt na horší kvalitu vyráběných her, což si myslím, že hráči na naší platformě nechtějí," vysvětlil Ryan, v narážce na cenovku 70 dolarů za plnou verzi velké exkluzivity pro PlayStation 5. Pokud by z každé takové hry měli mnohem menší tržby (po dání okamžitě na obdobu Game Passu), logicky by to nezaplatilo náklady na vývoj takových špičkových her, které se běžně pohybují minimálně v řádu stovek milionu dolarů.

Nicméně do budoucna není vyloučeno, že by se tato politika mohla jednou změnit. Nic není dáno nastálo, toto je strategie pouze pro blízkou budoucnost. V současné době tedy nedává zařazení plných velkých her na PS Plus smysl, ale vše v herní branži se velmi rychle mění, jak všichni dobře ví, takže dveře úplně zavřeny nejsou.

Ryan dodal, že Sony budoucnost vidí v živých službách (hrách), nikoli v herním předplatném.

"Hry jsou velmi rozdílné médium než hudba či lineární zábava jako filmy, takže nečekám, že bychom se ve hrách dostali na stejnou úroveň, jako to je u Spotify či Netflixu," podělil se o svůj názor. Současně připomněl, že od roku 2010, kdy PS Plus odstartovalo, stoupl počet předplatilelů z nuly na 48 milionů, takže zjevně to špatně nedělají. A po restartu podoby PS Plus předpokládají další nárůst uživatelů.

Comments