Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Tvůrci: Za úspěchem GTA série stojí PR kampaň

Stačí vyvolat kontroverzi = profit!

Myslíte, že by série Grand Theft Auto byla tak úspěšná jako dnes, kdyby se kolem ní nevytvořila kontroverze? Někteří lidé z původního Rockstar si to příliš nemyslí.

V rozhovoru pro Sunday Times to prozradili původní tvůrci prvního dílu série Mike Dailly a Dave Jones. Nebýt PR guru a mediálního odborníka Maxe Clifforda, podle jejich slov by Grand Theft Auto v roce 1997 docela obyčejně zapadlo.

Clifford totiž zajistil, aby první díl GTA vyvolal co nejvíc možné kontroverze a vznikla tak reklama zadarmo. A dotáhl to tak daleko, že o hře začali mluvit dokonce i politici. Co vzniklo? Legendární hra a série vydělávající stovky milionů dolarů.

"Všechno je to díky Maxovi Cliffordovi," říká Dailly. "Vytvořil všechnu tu kontroverzi. Dělal všechno, jen aby se o té hře mluvilo."

Prý jim dopředu prozradil, jaká je jeho strategie, na koho chce cílit a jak ti lidé budou reagovat. A všechno splnil. "Vše, co řekl, tak se také stalo." Nikdy je ale nenutil dát do hry něco jenom kvůli tomu, aby to bylo kontroverzní. "Všechno jsme dělali z perspektivy toho, co bude zábava," říká Dave Jones.

Když první GTA vycházelo v roce 1997, protestovali proti němu i členové parlamentu, kteří se obávali, že bude hra negativně ovlivňovat mladé lidi. Max Clifford jim údajně dal přímo seznam politiků, kteří budou o hře špatně mluvit.

Holt špatná reklama je také reklama.

Read this next