Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Účty se zakoupenými hrami vám nesmažeme, ujišťuje UbiSoft po skandálu

Podrobnější stanovisko firmy.

Je to pár dnů, co herním průmyslem otřáskl skandál okolo rušení uživatelských účtů UbiSoft Account kvůli delší než čtyřleté neaktivitě.

Protože vše narostlo do obřích rozměrů, firma byla nucena poskytnout "damage-control" v podobě jakéhosi dodatečného vysvětlení, jak v tomto směru postupuje.

Základním a hlavním sdělením je, že jakýkoli účet, na němž jsou nějaké zakoupené hry za skutečné peníze, nebude předmětem čistky.

Francouzský výrobce se prý řídí GDPR zákony, které jsou sladěny s právními pravidly a standardy pro celý herní průmysl. Sloužit mají i jako ochrana zákazníků před podvody.

"Smazání uživatelských účtů je velice přísný proces, do nějž se zohledňují čtyři různá kritéria, než k tomu reálně dojde," ujišťuje UbiSoft.

Jeho pracovníci či systémy se tedy nejprve podívají, jaká byla hráčova aktivita na daném účtu od doby jeho založení.

Pak prozkoumají, jestli si tam dotyčný něco zakoupil nebo ne. Pokud je odpověď kladná, tak daný účet neodpískají, čili o digitální knihovnu her nikdo nepřijde.

Záležet má i na délce doby, kdy byl účet neaktivní, resp. kdy proběhlo poslední přihlášení do ekosystému UbiSoftu, což se týká i jeho her na Steamu a dalších platformách.

Nemáme se prý bát, protože do dnešního dne údajně nikdy nedošlo ke smazání účtů, které byly neaktivní méně než čtyři roky. Ano, po tomto už budeme vážně klidnější..

Roli hraje i to, jestli je na účet provázáno nějaké aktivní předplatné či nikoli. Dostali jsme též připomenutí, jak férově firma postupuje, když pošle varovný email s třicetidenní lhůtou, než dojde k dalším krokům.

Read this next