Z prodejen JRC se pod Smarty stane showroom, kde si i sestavíte herní stroj
Záměry nového majitele s hrami objasněny.
Dnes ráno v salónku Venuše v pražském hotelu Grandium proběhla tisková konference společnosti Smarty o dalších plánech s odkoupenou značkou JRC, která zůstane zachována i do budoucna.
Nebude ovšem v takové podobě, jak ji známe z obchodních domů dosud. Z více než čtyř desítek tradičních kamenných prodejen s krabicovými hrami se stane showroom ve stylu Alza, i protože se doba mění a dominují digitální verze.
"Kamenné prodejny Smarty podle obchodního ředitele Rudolfa Konečného nebudou samoobsluha, ale spíše showroom top položek, protože celé nabízené portfolio je o několik řádů větší než zásoby na jakékoli prodejně. Tedy místo, kde si lidé elektroniku v klidu prohlédnou, vyzkoušejí a nechají si poradit. Pak si ji mohou odnést, nebo jim kurýrní služba zboží doručí třeba týž den přesně na čas domů," uvádí se v oficiálním dokumentu zaslaném novinářům.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/smartystore1.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Nový vlastník JRC říká, že éra nákupu her "v krabičkách" spěje ke konci, a proto si prý prodejny z pohledu hráčů musí udržet, resp. rozšířit své hlavní funkce: vyzkoušení herního zážitku a nákup k tomu odpovídajícího hardwaru či příslušenství.
"Jedna ze služeb, které plánujeme spustit, je stavba počítačů na míru nejen pro gamery. Náš plán je jednoduchý: zákazník přijde do prodejny, probere s prodejcem svoje potřeby, společně pak zvolí či nakonfigurují odpovídající počítač, my jej sestavíme a doručíme přímo domů. S naší novou značkou počítačů už na podzim přijdeme na trh - máme již potřebné kontrakty s výrobci komponentů, připravené zázemí pro jejich skladování, montážní linku i potřebný tým techniků," vysvětluje obchodní ředitel Rudolf Konečný, který ve velkých městech hodlá otevřít skutečná herní centra.
Smarty po akvizici JRC pro rok 2024 počítá s obratem nad pět miliard korun a se zaměstnáním pěti stovek lidí. Počet prodejen má jinak do dvou let vzrůst na 50 až 60.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/iwant2.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Strategií firmy je mít dostatek zkušeného personálu, který vám dokáže do hloubky poradit, mít na tyto konzultace dostatek času a vše si v klidu prohlédnout, než dojde k nákupu (případně k doručení zboží domů, pokud by nebylo zrovna skladem). Majitel společnosti Petr Syrůček to považuje za návrat ke kořenům poctivého specializovaného maloobchodu. S čím naopak nepočítají, na rozdíl od jiných e-commerce hráčů, je nabízení drogerie, krmení pro zvířata, prášku na praní nebo nádobí. Jsou přesvědčeni, že lidé prý chtějí nákup telefonu či počítače absolvovat v odpovídajícím obchodě, který se na to specializuje, ostatně mají s tím zkušenosti z provozováním Apple Premium Reseller od roku 2012.