Jelikož se v květnu určitě najde někdo, kdo si dá tu práci a srovná finální verzi Zaklínače 3 s tím samým úsekem ze starších oficiálních videi, polský CD Projekt se rozhodl tomu jít naproti a tyto stěžovatele předhonit, možná aby je i odradil do rozputávání kauz na toto téma.

"Možná se ve hře místy setkáte s jinou kvalitou nasvícení a přidaným světlem na scéně oproti trailerům. Kdysi jsme při jejich vytváření učinili chybu, že jsme nastavení nechali na enginu, takže je vyrenderoval v temných až šedých barvách," připravuje si alibi Adam Badowski, managing director studia.

Podle jeho slov pro Gamepressure tedy ve finální verzi Zaklínač 3 narazíte jak na místa, která budou naprosto dechberoucí a nikdo nebude moci tvrdit, že by se nějak lišily od trailerů. Zároveň však navštívíte i místa, kde bude hra vypadat hůře než dříve.

Prý to je ze stejného důvodu jako třeba u GTA - když se zvedne vítr a zatáhne se obloha, zejména v lese, grafika působí podstatně hůře, než když je všechno pěkně nasvícené od ostrého slunce v jinou denní dobu, což dává logiku.

Badowski také zdůraznil, že pečliví srovnávači si určitě všimnou i faktu, že modely ve finální hře působí lépe než v trailerech, zejména Geralt: "Bude více vyladěný, mít hezčí shadery a spoustu přidaných detailů, vylepšené výrazy tváře i synchronizaci rtů s mluvením."

Jediným problémem v tomto směru - a nás se bohužel netýká - bude, že hra obsahuje dabing v sedmi jazycích, ale na Blu-Ray disk by se nevešla veškerá potřebná data pro každou lokalizaci. Takže se peformance capture technologie nepoužila pro každý dabing, na rozdíl např. od Call of Duty. CD Projekt to prý zkoušel obejít vlastním dynamickým systémem jako v prvním a druhém Zaklínači, ale nezadařilo se. Ve trojce je totiž prý vše na tak vysoké úrovni (a nešlo to postřehnout z videí), že to údajně posune celý herní průmysl o kus dál - více o hře v kompletním zpravodajství EG.

Reklama