V poslední době se říká, že hráči nechtějí hrát stohodinové epické hry. Mělo se za to, že moderní hráč raději stráví u jednoho titulu několik málo hodin a pokud je hra delší, jednoduše ji nedohraje. Jose Teixeira, který pracuje u CD Projektu na vizuálních efektech, s tím částečně souhlasí. Ale pořád existuje segment lidí, kteří mají velké hry rádi. "Zaklínač 3 alespoň dokázal, že hráče stále více baví velké hry," řekl pro MCV.

Bavili se o tom, jak se Zaklínač 3 stal úspěšnou, mainstreamovou hrou, i když ve skutečnosti by měl být jen pro velmi omezený segment hráčů. "Jsme pořád překvapení, kolik lidí hrálo Zaklínače 3, protože je to hra určená spíše pro hardcore gamery. Ale lidé tu hru milují, dokonce i obyčejní hráči, což nás hodně ohromilo."

Také to podle něj ukazuje, že i obyčejné hráče neodrazuje velká délka her. "Spousta lidí říká, že na trhu s velkými AAA hrami nikdo nechce takové hry, tedy dobře napsané singeplayer zážitky, kde není multiplayer, mikrotransakce. Dostanete hru a hrajete hru a užíváte si jí."

Pravdou ovšem je, že minimálně podle statistik Steamu Zaklínače 3 na PC zase tolik lidí skutečně nedokončilo. Ze všech lidí, kteří si hru pořídili, jich pouze 25 procent dohrálo titul do konce. CD Projekt se tím ale očividně nenechává rozhodit a říkají, že jejich nadcházející Cyberpunk 2077 bude ještě větší než Zaklínač 3. Dokonce i přídavek Srdce z kamene (koupit můžete na Alza.cz) trvá podle serveru HowLongToBeat dokončit v průměru za 13 až 17 hodin.

Reklama