Náklady na Hitman 3 se zaplatily za necelý týden

Díky čemu?

O úspěchu završení trilogie nájemného vraha tu šla řeč už nejednou zde či zde.

Nyní se dánské studio IO Interactive pochlubilo něčím dalším: náklady na vývoj Hitman 3 se pokryly za necelý týden od vydání. Čili každá další prodaná kopie už pro něj bude především ziskem.

S hrou, která je nyní v čele britského žebříčku prodejnosti, protože toho ani moc jiného nevychází, jsou její tvůrci velmi spokojeni. V rozhovoru pro Gamesindustry o tom něco prozradili:

"Jde o výsledek vztahu mezi fanoušky a vývojáři. Byli jsme schopni vytvořit hru, kterou naši příznivci milují, a přinesli jsme ji jim tou nejvíce přímou cestou, jak to jen šlo. V tuto cestu a vizi jsme od začátku věřili."

Šéf studia Hakan Abrak připomněl, že pro ně bylo velkou výhodou, když se ocitli sami v roli vydavatele. Nemuseli tedy nic konzultovat a řešit se Square Enix (Hitman 1) či Warner Bros (Hitman 2).

Nápomocné to prý bylo zejména v oblasti PR a marketingu, mohli tak být efektivnější a údernější - i když to pro některé subjekty v branži nebylo úplně vítané (například nesměla být žádná reklama v médiích, pouze v obchodech). Vývojářský tým prý po celou dobu úzce spolupracoval s marketéry, aby vysvětlili světu, jak si s každou vlastností hry dávají záležet a jak jsou unikátní. Tento přístup si prý chtějí udržet i do budoucna, například pro příští hru dle Jamese Bonda.

Ač to tady přímo nebylo řečeno, nepochybně v ziskovosti Hitman 3 bodlo i to, že engine byl hotov z minulých dílů. A také že většina prodejů byla digitální, kde je větší marže, než když je potřeba vyrobit krabicovky a dovézt je někam po zemi kamiony.

Reklama

Přeskočit na komentáře (0)

O autorovi

Jan Doskocil

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director  |  jaydeecz

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (0)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna