ROZBOR: Jak běží Assassins Creed Unity na PC?

Není třeba dělo, ale velkou plynulost nečekejte.

Různé technické a grafické problémy mají všechny verze Assassin's Creed: Unity, byť podle našich zkušeností zmíněných v recenzi Xbox One varianty (7/10) nejsou alespoň na X1 nijak signifikantní. Horší je to ovšem na Playstation 4 a samozřejmě nás hodně zajímalo, jak si Unity vede na PC. V případě počítačové verze si můžete vybrat ze dvou "skvělých" možností instalace. Digitální verze musí stáhnout přes 46GB dat, což může být v našich podmínkách leckde pomalého internetu velmi zdlouhavé, nebo se nabízí ještě krabicovka, kde ovšem instalace a výměna 5 DVD zabere také moře času.

unity01
Tržiště v Recollets na nastavení grafiky Vysoká kvalita

Přitom minulý Black Flag (naše recenze pro Xbox 360 8/10) zvláště na PC vypadá naprosto fantasticky, nyní je již dobře vyladěný a zabírá o dvě DVD méně. Unity graficky není oproti Černé vlajce nijak extra hezčí, ale hlavně díky více interiérům s vynikajícími detaily a davům lidí na ulicích už zabírá podstatně více dat. Ten růst velikosti her mi přijde až extrémní. Nechci se dobrat doby, kdy budeme pro hru nuceni stahovat přes 100GB, nebo instalovat z 10 a více DVD, když výrobci zatím opomíjejí Blu-Ray disky.

Než se doberete prvního spuštění PC verze Unity, musíte hru samozřejmě ještě online zaregistrovat přes klienta služby Uplay, sériové číslo je vytištěno na přední straně manuálu. Testovací PC, osazené procesorem Intel i5 3570K 4.0GHz, 16GB DDR3 RAM, Windows 8 CZ 64bit a grafickou kartou MSI GeForce GTX-660 2GB RAM, jak vidno s grafikou nesplňuje ani minimální požadavky, když Unity požaduje alespoň řadu 680. Proto jsem si žádné velké naděje o plynulosti nedával, nicméně výsledek mne docela příjemně překvapil.

unity02
Při pohledu dolů jsou patrné špatně vykreslené domy ve Versai

Začal jsem z vrcholu a zvolil nejvyšší z pětice předvoleb nastavení grafiky "ultra". V tomto byla Unity očekávaně naprosto nehratelná, lagovalo i menu a hra se cukala kolem 16 FPS. Ponížil jsem o stupínek na "velmi vysoká" a dostal také nehratelných 20 FPS. Prostřední nastavení předvolby znamenalo 24 FPS, druhé nejhorší označené jako "střední kvalita" dalo už hratelných 32 a nejnižší volba přidala jen slabé 2 snímky. Takže nic moc, proto jsem povypínal největší žrouty výkonu. Snížení kvality stínů a vypnutí vyhlazování nechalo rázem počítač volněji dýchat, takže jsem si mohl rázem dovolit ten prostředek vysoké kvality grafiky a dostal snímky mezi 30-41 FPS.

Na toto střední nastavení hra vypadá velmi dobře, průměrných 35 FPS už bylo celkem v pohodě hratelných, ale kvalit obrázku Xbox One verze nedosahuje. Plynulost jsem měřil na hojně zalidněném tržišti Recollets zkraje kampaně. Nutno podotknout, že jsem měl stažený aktuální ovladač GeForce 344.65 vydaný před několika dny speciálně pro Unity. I na dnes již mírně zastaralé mašině tak můžu Unity celkem v pohodě hrát, ovšem grafické bugy jsou hodně časté. I s prvním staženým patchem velikým 768 MB se hra občas totálně na několik sekund doslova zahryzávala a vůbec nereagovala.

unity03
Interiéry jsou ale úchvatné!

Když jsem vyšplhal někam výše, ulice ztrácely své obyvatele a některé části byly při pohledu z vrchu doslova vylidněné. To nejhorší ale Unity ukazuje ve střihových scénách, které mi vždy padaly až na robotických 10 FPS a nikdy nepřekročily 20. Z toho všeho je vidět, že nový engine Unity je zhusta nepovedený, nenažraný a neoptimalizovaný. Oproti Black Flagu není posun v grafice (vyjma interiérů a počtu lidí) nijak výrazný, ale nároky podstatně krvavější a plynulost mizerná. Naštěstí lze Unity i na této průměrné sestavě po kratším přizpůsobení nastavení stále pohodlně hrát, ale minimálně prozatím se musíte i na PC spokojit s mnoha nepovedenými kompromisy podobně, jako na konzolových verzích. Jako jediná pak PC verze obsahuje kompletní češtinu, včetně přeloženého HUDu, menu, všech textů i encyklopedie.

Reklama

Související obsah

Dva nezvyklé multiplayerové režimy do The Dark Pictures: Man of Medan

+ videa z hraní a HW nároky tohoto interaktivního filmu.

Do března vypustí UbiSoft tři neoznámené AAA hry

Velmi se mu dařilo + odklad Skull and Bones.

EA: Starý způsob vydávání her už dnes nefunguje

Poučení z Anthem a inspirace mobily.

EA: Anthem nenaplnilo prodejní očekávání

Přesto ho budou dále podporovat.

Také na webu...

- komentáře (21)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna