Jak vznikal engine BioShock: Infinite

Z Unreal Enginu 3 k nepoznání.

"Roky jsme pracovali na tom, abychom svět Kolumbie z BioShock: Infinite rozpohybovali," píše na oficiálních fórech Irrational Games technický ředitel hry Chris Kline. V čem spočívá náročnost enginu naznačuje už letmý popis "obyčejného" zážitku ze hry. "Mluvíme o světě, kde celé budovy létají na nebi, kde bojujete s umělou inteligencí v rychlosti 90 mil za hodinu, zatímco jste zavěšení na kolejích, a kde spěcháte zachránit svoji Elizabeth před horami nepřátel v různě nevlídném počasí."

Autoři prý hru původně vyvíjeli na enginu prvního BioShocku, ale brzy zjistili, že Infinite je na jeho nástroje a infrastrukturu neskonale náročnější. Proto začali znovu, tentokrát s Unreal Enginem 3 jako základem: jako první museli vyvinout vlastní systém umělé inteligence, protože standardně implementovaná AI v enginu by nefungovala dostatečně dobře.

Velká část enginu musela být obměněna kvůli tomu, že stávající špička typu CryEngine 3 nebo id Tech 5 je prý optimalizovaná pouze pro lineární zážitek, kdy se hýbe hráč a prostředí zůstává na svém místě. Ne tak v novém BioShocku, který si kvůli tomu vyžádal adaptaci technologie Natural Motion Morpheme i vznik vlastního systému tzv. Floating Worlds, tedy létajících světů.

V dalším průběhu vývoje vznikl také vlastní renderovací engine za pomoci techniky deferred lighting (znáte z Uncharted 2 nebo Killzone 2) a schématu, který dovoluje globální nasvícení scény s přesností na jediný pixel. To celé může fungovat na konzolích i PC díky hernímu systému, který jednoduše benefituje z možnosti zapojit do výkonu více procesorových jader.

Velký posun prý hráči zaznamenají také ve zvuku, protože Infinite bude běžet na základě kvalitnější technologie WWise s přizpůsobitelným dynamickým rozsahem a většími možnostmi mixování - v praxi to znamená třeba autentické zvuky ve větru i dešti nebo kvalitnější ozvěny uvnitř budov.

Reklama

Související obsah

PovinnostRECENZE Half-Life: Alyx

Už nic nestojí mezi vámi a zážitkem.

Koronavirus neovlivní start PlayStation 5 ani Xbox Series X

Ale co startovní hry? Vyjádření Microsoftu a Sony.

Hardwarový týdeník hráčů - 12/2020

Zvuková karta pro hráče, AMD zvyšuje náskok, notebook Asus...

O evoluci Kings Bounty 2: od Heroesů až po Kingdom Come

Druhý, "retro" vývojářský deníček.

Také na webu...

Hardwarový týdeník hráčů - 12/2020

Zvuková karta pro hráče, AMD zvyšuje náskok, notebook Asus...

Nalezen plakát na kampaň Call of Duty: Modern Warfare 2 Remastered

V souborech posledního updatu loňského dílu.

Unikl termín Dark Pictures: Little Hope

Už docela brzy + další info, obal.

O multiplayeru Microsoft Flight Simulator 2020

Objasněny režimy či technologie.

- komentáře (1)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna