Update (01:48): Článek byl doplněn o spoustu drobností ze speciálního panelu na BlizzConu.

Přiznáváme, tak trochu jsme to věděli dopředu. Myslíte, že bychom se jinak dvojicí tématických článků (zde a zde) důkladně věnovali historii světa World of Warcraft, kdybychom netušili blížící se oznámení nového datadisku?

Kdepak. Však jste ho s námi také mohli doslova před několika desítkami minut sledovat v živém přenosu z BlizzConu '09 a jistě už víte, že ponese název World of Warcraft: Cataclysm. Zatímco v anaheimské hale se ale rozjíždějí první specializované panely věnované Diablu a Starcraftu, pojďme se na přídavek podívat pěkně blízka.

Ze samotné pláně živlů, Deepholmu, se totiž na svět řítí nové nebezpečí v čele se zkaženou dračí bytostí Deathwingem, který dlouho spřádal pikle a olizoval si rány po své poslední bitvě proti obyvatelům Azerothu. Už brzy se vrátí a tentokrát s sebou přinese spoušť, jakou svět World of Warcraft nepamatuje: válku živlů, rozběsněný vír Maelstrom i příchod nových, z popela vystanuvších a jindy velmi nepravděpodobných hrdinů. A spolu s Deathwingem se vrátí i Ragnaros, kolosální ohnivý živel, který má tentokrát namířeno přímo ke Stromu života - jedinečnou příležitost tuhle bestii zastavit dostanete v novém dungeonu jménem Firelands.

1
Stačí pár kroků dozadu a ten ohníček na ramenou by šel uhasit.

Východní království i Kalimdor se promění k nepoznání a to s sebou přinese i spoustu nových dobrodružství: kdo se vydá na procházku zničenými pouštními Badlands nebo na dvě části rozlomenými a vyschlými Barrens, objeví přitom spoustu dalších lokací. Nově se otevřou i zóny pro hráče na vysokém levelu, konkrétně pohoří Mount Jyla, The Lost Isles, Gilneas, Uldrum, Grim Batol, hornaté Twilight Highlands, pekelný Deepholm, souostroví The Isle of Kazan i velebné podmořské město Sunken City of Vashj'ir. Přibude také ostrov Tol Barad čili nová zóna pro souboje hráčů s hráči, prý trochu podobná staršímu Wintergrasp. Však si to všechno můžete důkladně prohlédnout v ještě žhavém debutovém HD traileru.

Aby bylo jasno, tyhle změny se ve světě World of Warcraft odehrají nezávisle na tom, jestli si datadisk pořídíte, nebo ne. S jeho vydáním se Azeroth otřese a už nikdy se nepodíváte do starého Kalimdoru nebo Východního království v té podobě, v jaké je znáte teď. Nové questy, rasy i vyšší úroveň si ale samozřejmě užijete jen po koupi přídavku.

"Představte si, jaké to bude, až se vrátíte do známé zóny, jako je třeba Darkshore, načež zjistíte, že vesnice nočních elfů Auberdine je zničená a místo ní na vás čekají úplně nová města a questy," lákají autoři. Představovat si to ostatně zase tolik nemusíte, protože na světě už je sada osmnácti prvních screenshotů přímo ze hry.

Těmito obměnami tvůrci mimo jiné docílí toho, aby hráči neutíkali z Východního království a Kalimdoru, které mají i nadále zůstat stěžejními částmi světa Azerothu.

3
Takhle malincí budete proti těm věžím. Takhle malincí.

A jak že tyhle změny budou konkrétně vypadat? Třeba právě Darkshore, tedy severovýchodní část Kalimdoru, se ocitne kompletně pod vodou a bude přímo přetékat novými questy. A obrovitou kalimdorskou poušť Barrens zase planetární erupce rozpůlí na dvě části: jedna bude určená začínajícím hráčům, druhá těm na vysoké úrovni.

Přímořská a věčně podzimní oblast Azshara se promění v zónu pro orkské bojovníky s málo zkušenostmi a nově bude přímo propojená s jejich hlavním městem Orgrimmarem. To ale pořád zdaleka není všechno.

Reklama