Skip to main content

EA obhajují povinnou sociální síť Battlelog BF3 v prohlížeči

Vysvětlení výhod a argumenty odpůrců.

Jestliže hratelnost multiplayeru Battlefieldu 3 bývá většinou lidí chválena, jiné už to panuje ohledně názorů na sociální síť Battlelog řešenou přes webový prohlížeč s pluginem. Revoluční změna, kterou nevyhnutelně musíte projít před zahájením hraní, se v praxi úplně nepozdávala nejen našim autorům, kteří na včerejšek připravili textové dojmy a komentované videopreview, ale i mnoha dalším hráčům z ČR i ze světa (jeden příklad za všechny). Přitom v konzolové verzi Battlefieldu 3 probíhá vyhledávání serverů standardně přímo ve hře.

Aktivita EA se proto nyní obrátila směrem k Battlelogu, aby obhájili způsob jeho řešení a podrobně vysvětlili přínosy, které takto navržený skýtá. Komunitní manažer Dušan Šimonovič z domácí pobočky firmy napsal do fóra EG následující příspěvek:

"Naozaj zostane aj do finálnej hry. Pred siahodlým kritizovaním by som doporučil urobiť nejaké porovnanie - trvá to naozaj dlhšie (quit hry trvá 1s, štart u mňa asi do 20s aj s loadom levelu)? aké sú výhody? v čom je to vlastne horšie? nie je náhodou webová aplikácia flexibilnejšia a modernejšia než in-game interface?"

Podle Šimonoviče z EA Czech je třeba si uvědomit, že Battlelog přes webové rozhraní není jen sada nevýhod (subjektivních - narážejících na špatný prohlížeč a nějaký ten zvyk), ale i kupa nových zajímavých možností. A právě o nich, například přístupu ke statistikám z mobilu na cestách nebo sledování postupu kamarádů, pojednává nové česky otitulkované video od EA níže. Podle něj se z této sociální sítě bude pouštět dokonce i singleplayer.

This article contained embedded media which can no longer be displayed.

Tyto nové možnosti určitě odpovídají moderním trendům a jsou šikovné pro statistiky a hlavně motivaci k dalšímu hraní (podobně jako Call of Duty: Elite, byť to běží v běžném rozhraní hry). Nynější podobě Battlelogu bývá vytýkáno jen to složitě vymyšlené napojování se do hry (a vyskakování z ní zpět - patrné zvlášť na pomalejším PC/Windows) při běžném pokusu o najití nějakého použitelného serveru s dobrými hráči, což u multiplayerové hry bývá docela častá činnost (častější než sledování, kolik fragů včera získal soused).

Jak se shodli redaktoři EG Michal Havryluk a Michal Bayerl, ač to je možná k nevíře, stále ještě existuje spousta lidí, kteří si prostě "jen chtějí zahrát" a nezajímají je nějaké serepetičky okolo na sociální síti, jako jsou dosažené trofeje, statistiky přátel nebo zprávy na zdi. Na mysl se pak vkrádají otázky jako: Proč nemůže být vyhledávání serverů normálně ve hře a zbytek funkcí bokem na té sociální síti? Není to vyhledávání serverů dostupné pouze přes prohlížeč kvůli tomu, aby lidé byli donuceni Battlelog povinně používat a více se tím zviditelnil? Nebo jde o skryté opatření proti pirátům...?

Na druhou stranu, řešení přes prohlížeč má i své nesporné výhody. Můžete přitom na počítači dělat tisíc jiných věcí souběžně, aniž byste museli zalézat přímo do hry jen pro podívání se, zda váš známý zrovna nehraje.

Další video o Battlelogu v betě namluvila domácí fanstránka Battlefields.cz, která představuje celou tuto službu přístupnou zdarma. Eurogamer ji podobně zhodnotí až po vydání plné verze Battlefieldu 3.

Read this next