Arcania - Gothic 4

Spotlight

Recenze Arcania: Fall of Setarrif

Zbytečný datadisk pro Gothic s pocitem ztraceného času.

Arcania: Gothic IV

Lesk i bída. Podle toho, co od pokračování čekáte.

VideoGothic IV: Arcania - nahrávka češtiny

Ukázka překladu dialogů z dema.

VideoGothic 4 Arcania - české intro

Vychází už tento týden.

Zásadní události

Videosrovnání Gothic 4: Arcania na PS4 a PS3

Byl právě tady remake potřeba?

Candyland srovnal německé RPG Gothic 4 na staré PlayStation 3 a v remaku pro PS4 z před pád dny vydané kompilace Arcania: The Complete Tale (včetně datadisku Arcania: Fall of Setarrif). Hovoří o velkém pokroku s optimalizaci např. co se týče textur, rozlišení, dynamických stínů, světelných efektů atd.

Remake starého Gothic 4 na PS4

Po pěti letech si vzpomněli.

Distributor Nordic Games potvrdil to, s čím přišel původně německý Amazon - tedy že se přidá do početné skupiny firem, které se snaží něco vyždímat z opětovného uvedení starých her pro současné konzole.

Risen 2 z pohledu Gothicáře

TÉMA: Na co se těší a čeho se obává pravověrná Piraňa?

Neexistovat Gothic, neexistoval by ani Risen. Risen byl duchovním nástupcem a de facto pokračováním gothické trilogie mnohem více, než "pro širokou veřejnost přístupná" Arcania: jakoby-Gothic IV. Na Gothic navazoval tělem i duší, a každý znalec a fanoušek originálu ihned po spuštění věděl, která bije. Co lépe, hra se díky tomu prodávala dostatečně dobře, aby vzniklo pokračování. Piranha Bytes dělají dobře, že ani v příští týden vycházejícím Risen 2: Dark Waters nezapomínají na své věrné, silné a početné komunitní jádro (kdo myslíte, že ještě pět let po vydání opravoval Gothic 3?), jen aby se zalíbili, řekněme, "zhýčkaným" hráčům, kteří hledí zejména na produkční hodnoty. Přesto se nyní autoři chtějí s Risen 2 od série Gothic výrazněji odlišit...

Recenze Arcania: Fall of Setarrif

Recenze Arcania: Fall of Setarrif

Zbytečný datadisk pro Gothic s pocitem ztraceného času.

Otázka zní: proč hrajeme RPG? Následovat by teď mohlo mnoho a mnoho odstavců, ale ať už jsou naše záminky pro hnití před obrazovkami jakékoliv, Fall of Setarrif je nevyvolá snad vůbec v nikom. Prakticky vše, co lidem vadilo na původní, již tak nepříliš "RPGčkové" Arcania: Gothic IV (recenze, 6/10) - lineární průchod, za uši tahající dialogy, neuvěřitelnost světa, retardované RPG prvky - se vrací, leč umocněno na n-tou. Aspoň, že autoři z německého Spellboundu a jejich zkrachovalí chlebodárci z JoWoodu se k tomu všemu postavili čelem a vyřešili ono nedorozumění s používáním slova "Gothic" v názvu. Od nynějška tedy již jen Arcania.

Dumám, jestli jsem někdy vůbec hrál triviálnější a plošší rádoby-RPG, neopomínám při tom ani Fable III, které úspěšně dohrál i můj hrami nepolíbený osmiletý bratřík, a nakonec stejně musím říci: Nikoliv! Fall of Setarrif je tím nejřidším a nejprimitivnějším RPG odvarem, jaký jsem kdy okusil, a upřímně mě těší, že jsem nad ním nemusel protáčet bulvy déle, než tři hodiny. Z takové cifry by role-playing fanouškům normálně naběhla žilka na čele, aneb jen těžko byste v žánru našli kratší počin, ale v případě tohoto samostatně spustitelného datadisku jde o osvobozující pozitivum, které přijmete s úlevou.

Do nebe volajícím problémem hry je zpracování vývoje postavy. Nebo spíše absence de facto jakéhokoli vývoje postavy - chápejte, tohle je "RPG", kde se vaše postava ve svém zaměření nezlepšuje! Pokud si neimportujete geroje z Gothic IV, dostanete na výběr z űber-klišé trojice bojovník / lučištník / mág, přičemž každá postava má své stěžejní statistiky již na samém začátku vyhnané až ke stropu. A kdyby náhodou ne, obdržíte pro jistotu snůšku zkušenostních bodů pro další investice. To znamená, že následné body, nasbírané klasicky za postupy na vyšší úrovně, chtě nechtě musíte investovat do schopností jiných, které nemají nic společného s vaším zaměřením a jsou mimochodem pouze recyklované z minule.

Číst více...

Nástupce Gothicu IV bude za 399 Kč

Fall of Setarrif nakonec přeci jen vyjde.

Po bankrotu JoWoodu a půlročním tichu se pomalu zdálo, že Fall of Setarrif nikdy nevyjde a že si Comgad bude moci připsat náklady na jeho již hotovou lokalizaci mezi své ztráty.

CZ patch pro Gothic 4 odstraňuje aktivaci

CZ patch pro Gothic 4 odstraňuje aktivaci

Vývojáři prozrazují, proč odešli od JoWood.

Pokud máte českou verzi hry Arcania: Gothic 4, už si můžete stáhnout patch odstraňující ze hry online aktivaci, který bude fungovat. Byl k dispozici už dříve, ale pouze na anglickou verzi hry. Odstranit online aktivaci je poměrně důležité zejména s přihlédnutím k faktu, že JoWood, který Gothic vydal, zkrachoval, takže není jisté, jak dlouho ještě budou fungovat jejich aktivační servery.

Vývojáři Gothicu se také rozpovídali o tom, proč odešli od JoWoodu. Piranha Bytes mluví o tom, že byli svým vydavatelem při vydání Gothic 3 nuceni vydat hru dříve, než s ní byli plně spokojení. "Měli jsme prostě se svým vydavatelem spoustu rozepří," prozradil spoluzakladatel Piranha Bytes, Michael Hoge. "Poslední kapkou bylo, když nás donutili vydat Gothic 3 dřív, než jsme s tou hrou byli úplně spokojení."

Krach JoWoodu ale vývojáře potěšil, protože příští rok se vrátí práva na sérii Gothic jim.

Číst více...

JoWooD definitivně skončil

Vyjde ještě vůbec datadisk pro Arcanii?

Snahy JoWooDu se restrukturalizovat a odvrátit tak přicházející bankrot byly marné. Zkrachovala i jednání s potenciálními investory. JoWooD tak vyhlásil bankrot a definitivně končí

Nejasný osud datadisku pro Arcanii

Česká verze vyjde až s tou anglickou.

Včera internetem proběhla zpráva o tom, že JoWood byl nucen odložit vydání datadisku Arcania: Gothic 4 - Fall of Setarrif na neurčito. Jak odhalila správní firma Helmut Platzgummer, která má na starost lednový bankrot JoWoodu, firmu přestal podporovat jeden z jejích klíčových investorů.

Datadisk pro Gothic IV má datum

Aktualizováno o vyjádření Comgadu.

Rakouský vydavatel JoWood se už déle topí v závažných finančních potížích a mnozí tak byli zvědavi, jestli vůbec dokáže dodělat a vypustit slíbený datadisk Fall of Setarrif pro Gothic IV: Arcania. Firma totiž minulý měsíc musela vyhlásit insolvenci a měla 90 dnů na dohodnutí s věřiteli.

Vlastníka série Gothic asi čeká bankrot

S JoWooD to vypadá hodně bledě.

Vydavatel Arcania: Gothic 4 už možná brzy přestane existovat. Oficiálně totiž tato rakouská společnost u vídeňského soudu podala žádost o ochranu před věřiteli, což může znamenat de facto bankrot.

Blíží se konec značky Gothic?

Datadisk i další díly budou pod názvem Arcania.

Nový komunitní manažer JoWoodu na oficiálních německých fórech série Gothic prozradil, že nadcházející datadisk Fall of Setarrif pro čtvrtý díl hry se bude jmenovat pouze Arcania: Fall of Setarrif a mají ho následovat ještě další hry, propagované už výhradně pod značkou Arcania.

Gothic 4 patch i pro českou verzi

Gothic 4 patch i pro českou verzi

Opravuje i pár chyb v lokalizaci.

Včera vydaný první patch pro Gothic 4: Arcania funguje také s českou verzí hry, upozornil tuzemský vydavatel Comgad.

"Comgad vydává všechny patche pro české verze, ani tento není výjimkou. Patch byl vydaný včera v noci a hned v té původní verzi přes auto-updater byl funkční i na českou verzi hry, protože nám ho JoWood v předstihu poslal k testování," řekl Eurogameru Milan Czarnowski z Comgadu.

"Kromě jiných už popsaných oprav technických chyb přináší patch i opravy české lokalizace hry." Pokud jste si patch ještě nenatáhli přes auto-updater, můžete si jej nyní stáhnout i samostatně zde (díky Pavlu Mondscheinovi).

Číst více...

Arcania: Gothic IV

Arcania: Gothic IV

Lesk i bída. Podle toho, co od pokračování čekáte.

Starý hrdina – touto dobou již král Rhobar III., který sjednotil celý kontinent a teď táhne na Jižní ostrovy – je na začátku Arcania: Gothic IV vykreslen jako mocichtivý a bezlítostný zabiják. Náš nový bezejmenný geroj se o údajné nepříčetnosti panovníka koneckonců přesvědčí na vlastní pěst. Když chtěl se svou čerstvou snoubenku Ivy vyrazit z domovského ostrůvku Feshyr na mnohem větší Argaan (aneb hlavní scéna Arcanie), šel se poradit se svým mentorem Diegem (ha!) a zatímco si takto rozšiřoval své schopnosti, ostrov napadli paladinové Rhobara III. a všechny nemilosrdně vyhladili.

Pomsta je tedy hrdinovou hlavní motivací pro toto, řečí hráče zhruba dvacetihodinové putování, které nyní vzešlo od tvůrců ze Spellbound. Vězte však, že dějová linka přímá jako Route 66 není. Několikeru menších i větších příběhových zvratů vévodilo představení nové mytologie a svěžímu přístupu ke kultuře skřetů i k tradičnímu trojčlennému božstvu. Tvůrci sice mohli tento nový proud trochu více rozvinout, aby nepůsobil tolik polovičatě a vnuceně, ale nečekanou originalitou každopádně potěšili.

Vás ale mnohem více zajímá hratelnostní srovnání s předchozími Gothic hrami. Na to by se daly psát celé studie (což fanoušci už určitě dělají), ale v jádru je tu jeden hlavní rozdíl – Gothic IV je docela lineární.

Číst více...

Gothic 4 bude v pátek v obchodech

Spekulace o zpoždění nejsou pravda.

Český distributor očekávané RPG hry Arcania: Gothic 4, Comgad, ujistil všechny fanoušky, že se hra skutečně začne koncem týdne prodávat.

Jak dopadl betatesting Gothic 4

Jak dopadl betatesting Gothic 4

Jak dlouhá je hra a lokalizace?

České fanstránce gothicz.net se podařilo udělat rozhovor se šéfem betatestingu Comgadu, panem Filipem Ženíškem. Společnost Comgad u nás bude distribuovat očekávaný Arcania: Gothic 4 a fanoušci se pana Ženíška ptali na všechno jak kolem betatestování, tak i na jeho dojmy z hry.

Výhodou úzkého kontaktu Comgadu s vývojáři byla vždy aktuální verze, kterou měli překladatelé a testeři k dispozici. Jen samotné testování Arcanie probíhalo zhruba měsíc a půl a podílelo se na něm šest lidí.

Pan Ženíšek dále prozradil, že Arcania byla z herního hlediska nadprůměrně dlouhá (první dohrání mu zabralo přes 35 hodin), třebaže 600 normostran textu prý nebylo z hlediska lokalizace kdovíjakým extrémem. Každopádně otestovat řádně takto rozsáhlé RPG je podle něj otázka řádově několika desítek hodin na jedno kolo testu.

Číst více...

Kdy bude české demo Gothic 4?

Kdo si počká, ten se dočká.

Nedočkavci mohou stahovat demo Arcania – Gothic 4 již od včerejška. Ten, kdo si chce užít ochutnávku nástupce slavné série v češtině, si bohužel ještě chvíli počká.

Stáhněte si PC demo Gothic 4

Vyšlo o den dříve než mělo.

Den předtím, než se mělo objevit oficiálně, je již k dispozici demo na očekávané pokračování známé RPG série Gothic 4: Arcania.

Jakou DRM bude mít Arcania: Gothic 4

Bude obsahovat SecuROM.

JoWood a Dreamcatcher Interactive zveřejnili, jakou protipirátskou ochranu bude mít jejich připravovaná novinka Arcania: Gothic 4. A zdá se, že je to celkem dobrá zpráva, protože nebude nijak zvlášť agresivní.

Oficiální nároky Gothic 4

Drastické na CPU i pamět.

Na oficiálních stránkách čtvrtého dílu Gothicu, který ponese podtitul Arcania, se konečně objevily hardwarové nároky.

Gothic 4 Arcania ve třech edicích

Odlišnosti standardní, sběratelské, limitované.

Vydání čtvrtého Gothicu, který vyrábí úplně jiné studio (Spellbound) než předešlé tři díly (Piranha Bytes), se nezadržitelně blíží. Distributor Comgad proto přinesl informace o třech edicích, které mají být na našem trhu k dostání od poloviny října. Verze pro PC bude k dispozici nejen s českými titulky, ale také v původní anglické verzi. V ní zůstane i xboxová verze, zatímco ta pro PS3 byla již dříve odložena na jaro.

Gothic 4 pro PS3 odložen

A česká PC verze dokončena.

JoWooD oznámil, že Arcania: Gothic 4 vyjde na PS3 později, než na PC a Xboxu 360. Plánované datum vydání je nyní v první polovině příštího roku.

Arcania: Gothic IV

Pozorovali jsme, hráli jsme, zpovídali jsme.

Na úvod bych rád rozdal uklidňující prášky pro všechny fanoušky prvních dvou Gothiců, kteréžto hry udělaly Gothic Gothicem – ani JoWood, ani Spellbound, ani DreamCatcher a dokonce ani Paroubek se nesnaží vašeho miláčka zahubit, vykuchat, osekat a následně amatérsky slepit zpět dohromady, jen aby se prodával „u těch blbejch Amíků“. Oni vývojáři se opravdu snaží. Oni opravdu chtějí udělat dobrou hru, která kromě zelenáčů potěší i vás. Hej, skutečně budete moci vypnout mini-mapku a hrát bez popisků! Na E3 jsem s Arcania: Gothic IV (toť plný oficiální název) strávil více času, než u kterékoliv jiné hry, a bylo to nečekaně super.

CD Projekt už překládá Gothic 4: Arcania

Hotovo je přes 300 stran.

Pavel Mondschein z CD Projektu fanstránce Gothicz.net popsal okolnosti vzniku překladu Gothic 4: Arcania. Firma se ho ujala kvůli tomu, že má kladný vztah k RPGčkám, sérii Gothic věří a navíc v ní cítí potenciál (minulé díly u nás vydal nyní zkrachovalý vydavatel SeVeN M).

Gothic 4 u nás vydá CD Projekt

Potěšující zpráva pro fandy RPG.

Čtvrtý díl série Gothic, resp. hru Arcania: A Gothic Tale, uvede na domácí trh společnost CD Projekt. Zjistil to dnes internetový obchod Xzone.

Gothic 4 využije PhysX

Nikoliv však DirectX 11.

JoWood v uplynulých dnech snad konečně nastartoval začátek reklamní kampaně na čtvrdý díl Gothicu, který v našich krajích ponese podtitul Arcania. Nejnověji komunitní manažer firmy, vystupující pod přezdívkou Megalomanic, na diskusních fórech prozradil, že hra využije předností fyzikálního enginu Nvidia PhysX.

Arcania: A Gothic Tale

Gothic v cizích rukou zatím vypadá neslavně.

Gothic je jiný. Je na první pohled jasné, že Piranha Bytes, autoři originální trilogie, s ním mají pramálo společného. A že Spellbound, studio kuchtící Gothic 4, uchopilo věci po svém a vydalo se vlastním směrem. V uzavřené budce na E3, kde byla Arcania: A Gothic Tale předváděna, jsem strávil skoro hodinu a ani poté mě ještě nikdo nevyhazoval. Bylo vidět, že jde o evropskou hru s mizivým renomé za velkou louží, a drtivá většina magazínů se na výstavě raději zaměřuje na trochu známější hry. Jejich smůla, já aspoň měl šanci pořádně vyzpovídat producenta hry Bryana Cooka z Dreamcatcheru/JoWoodu a vidět, jak to s tím pokračováním u nás populární RPG série vypadá.

Gothic 4

Sice od jiných vývojářů, k světu ale rozhodně vypadá, ne?

Sice od jiných vývojářů, k světu ale rozhodně vypadá, ne?