If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

NÁVOD na bossy v Dark Souls 2

Radíme, jak na vybrané boje o život v tuhé hře.

Po recenzi singleplayeru, recenzi multiplayeru a návodu na přežití se naposledy vracíme k Dark Souls 2 s návodem, jak vyzrát na vybrané bossy ve hře.

Internet je plný neuvěřitelných důkazů toho, že téměř jakýkoliv boss napříč Souls sérií je porazitelný s nahou postavou, bojující holými pěstmi. Vše je jen otázka trpělivosti, postřehu a schopnosti učit se rozeznávat pohyby, útoky i náznaky protivníka. Nicméně je pravda, že nejeden boss disponuje nějakou tou unikátní zlotřilostí a skoro všichni zabíjejí několika málo ranami (nezřídka i jedinou).

Pokud tedy budete mít opakované problémy, nestyďte se prostě vyvolat dva online nebo AI hráče na pomoc jako bílé fantomy, abyste na bosse nebyli sami. Jakmile se na bosse vrhnete ve třech, nebudete žádnou výraznější taktiku potřebovat, stačí prostě využít vzájemného odlákávání pozornosti. Pokud si ale chcete dokázat svoje hráčské kvality nebo třebas musíte hrát offline, zde jsou užitečné rady pro některé z výraznějších soubojů. Snad nemusím podtrhovat, že jde samozřejmě o spoiler nejednoho překvapení ve hře (obrázky jsou pouze ilustrační).

The Last Giant

První boss ve hře je překvapivě jednoduchý, takže vás zabije jen zhruba pětkrát, než pochopíte, jak na něj a povede se vám to úspěšně realizovat. Ideální je držet si odstup a jakmile po vás máchne, kotoulem se dostat pod jeho nohy a seknout do nich jednou-dvakrát, než se vás pokusí rozšlápnout. Pozor na prodloužený dosah jeho útoků, když si v druhé polovině souboje vezme do ruky... ehm, zbraň.

The Pursuer

Na začátku hry dostanete dvě příležitosti se s tímhle bastardem utkat, ta první "jakoby mimochodem" po cestě a druhá "naplno" v jeho aréně. Zatímco z té první můžete utéct, ta druhá vyžaduje jeho porážku. Může vás ale překvapit, jak je tuhý. A není žádná ostuda místo tohoto souboje nejdřív jít zkoumat další lokace a vrátit se sem později. Klíčem k jeho porážce je jednak uhýbání a obcházení vždy směrem doprava (na stranu, kde má štít, ne meč) a případně také využití velkého samostřílu v aréně (sebere mu masivní kus života). Další rady jsou: jeho útok "rozsvíceným" mečem nejde blokovat a zároveň jeho útok štítem vás vždy připraví o všechnu staminu a často i o rovnováhu.

Dragonrider

Taky vás zabije, ale jinak je to asi nejsnazší boss v celé hře. Hlavní je před soubojem zvednout pákami oba prstence okolo podstavce, na kterém se boj odehrává - abyste měli dost místa k manévrování a nespadli do vody. Na samotného bosse pak platí úplně stejná taktika jako na ostatní Staré Rytíře před jeho arénou: jakmile se mu dostanete za záda, je váš.

Old Dragonslayer

Jedno z WTF překvapení pro zasvěcené a zdroj nejedné teorie o pozadí příběhu a světa v Dark Souls II. Jde o poměrně silného a zároveň rychlého protivníka, jehož největší nebezpečí spočívá ve schopnosti bleskově se k vám dostat odkudkoliv v aréně. Ani on ale nezvládá dobře vaši pozici za jeho zády, pokud se tedy nerozhodne použít "Dark Crash", aneb výskok do vzduchu a drtivý dopad na původní místo (rozpoznáte včas podle temné energie, hromadící se okolo něj). Spolehlivá taktika je využívat sloupy a lavice k jeho zpomalení, zatímco se léčíte a chystáte se dostat mu opět za záda.

Flexile Sentry

Začíná přituhovat. Během tohoto souboje arénu postupně zaplavuje voda, takže čím déle vám souboj trvá, tím pomaleji se budete moci pohybovat. Boss sám má dvě strany - s palicemi nebo s meči. Použije tu, ze které k němu přistoupíte. Doporučuji tu s palicemi, protože je o něco pomalejší (ale silnější). Jednoznačně nejjednodušší je ale tenhle souboj pro kouzelníky a postavy, útočící na dálku. Také je možné si před soubojem vyvolat u mřížové brány AI spolubojovníka na odvedení pozornosti (pokud nepatříte k paktu Šampiónů).

Ruin Sentinels

Další krutý souboj. Prvního protivníka každopádně vyřiďte nahoře, než se přesunete na podlahu za zbývající dvojicí. Tu se snažte lákat tak, aby útočila zároveň a mohli jste jí tedy spolehlivě uhýbat i ji napadnout pohromadě. Zásadní pomoc představuje vyvolání AI fantoma z cely nad arénou - tenhle fantom je totiž vybaven mimořádně silnými kouzly.

Mytha

Pokud se vám zdá nefér, že bojujete po kolena v jedu, která bosse zároveň uzdravuje, pak máte pravdu - to je trochu moc i na Dark Souls. Když budete pozorní při průzkumu lokace před arénou, najdete způsob, jak jed z arény před soubojem vypustit.

Royal Rat Vanguard

Hejno krys na první pohled vypadá podezřele jednoduše a snadno je budete zabíjet po hrstech. Nicméně jejich lavina vás nakonec udolá, hra na vás totiž během tohoto souboje vychrlí postupně celou stovku nepřátel. Nejhorší taktika je zůstat na jednom místě. Musíte se hýbat a využívat zasekávání pomalých nepřátel mezi náhrobky. Celý souboj skončí v okamžiku, kdy zabijete tu jedinou krysu s černou srstí. Objeví se po zabití první zhruba desítky těch řadových.

Old Iron King

Jedna z postav ve hře s nejzajímavějším příběhem. Na první, druhý i dvacátý pohled zastrašující a právem - většina jeho útoků zabijí jednou ranou. Jsou ale relativně pomalé a dá se jim snadno uhýbat. Jen pozor na zákeřnou díru v zemi uprostřed arény a nesnažte se schovat za roh, boss tam snadno dostřelí. Taktika je prostě uhnout jeho útoku a rychle mu to oplatit.

Prowling Magus

Plno postav v tomhle souboji vás může snadno zmást, ale je důležité mít jasno v prioritách. Nejprve sundejte oba Kleriky, protože kromě střelby blesků uzdravují ostatní nepřátele. Pak se opatrně vypořádejte s Kouzelníkem. Všechny ty ostatní zombie jsou podružné a je celkem jedno, v jaké fázi vám padnou pod ruku - ideálně jako vedlejší efekt útoku na primární cíle (třeba velkým mečem).

Freja

Jeden z nejděsivějších bossů snadno zastraší nejen svou odpudivostí a velikostí, ale také hlukem. Ten hluk by vám měl připomenout, jak obrovské a těžké jeho nohy jsou. Prakticky žádná zbraň ani kouzlo skrz ně nepronikne. Proto musíte útočit zblízka na jednu ze dvou hlav protivníka (je nutné postupně zabít obě) ale hlavně si dejte pozor na vražedný paprsek. Nejbezpečnější je útok těsně po ukočení/vystřelení onoho paprsku nepřítelem.

Lost Sinner

Umíráte a ani nevíte pořádně proč? Co se stalo, že jste ho najednou nemohli trefit? Tenhle boss má v záloze jeden relativně nenápadný, ale smrtící trik. Jelikož se boj odehrává v takové tmě, pokud se od vás dostane na dostatečnou vzdálenost, zruší se uzamknutí protivníka. Podobně jako u Mythy ale také zde můžete situaci vylepšit přípravou v prostředí před samotnou arénou.

"Král"

Záměrně zde neuvádím pravé jméno tohoto bosse, ale určitě si ho nespletete. Co vás ale může zmást, to je fakt, že si vás nebude vůbec všímat. Teprve pokud jej přímo napadnete, pustí se do vás. V takovém případě mi ale věřte, že nemá valnou cenu s ním bojovat, pokud u sebe nemáte několik předmětů "Soul of Giant". Každý takový předmět totiž snižuje královu jinak skoro neproniknutelnou odolnost. Ideál je pět duší gigantů.

Ancient Dragon

Podobně jako král, ani tohle monstrum vás samo od sebe nenapadne. Pokud se rozhodnete do něj pustit, snažte se vysledovat vzorce jeho útoků a využívejte slabá místa vzadu a pod ním. Před jeho arénou si také můžete vyvolat hned dva (!) AI fantomy.

Giant Lord

Je docela zajímavé, kolik hráčů se u tohoto bosse zaseklo. Přitom stačí vyběhnout na krátké schodiště vedle něj, kam za vámi nemůže. Jednou za čas uhnete jeho útoku (kotoul do strany je ideální) a oplatíte mu jej.

Finální bossové

Zde vám opravdu nechci kazit ani překvapení z jejich identity, ani radost z odhalení správné taktiky (či děs z objevování jejich schopností a útoků). Vše, co potřebujete vědět, je přítomnost dalších dvou AI fantomů před arénou...

Dark Souls 2 je obrovská hra a pokud jste při hraní narazili na další užitečné informace nebo postupy, podělte se o ně prosím s námi v komentářích pod článkem. Praise the Sun!

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Dark Souls II

Video Game

Related topics
About the Author

Martin Zavřel

Contributor

Comments