Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Obsahové novinky na Eurogameru

Formátování článků, komentovaná videa...

Ještě před brzkým spuštěním zbrusu nového webu a designu Eurogameru bychom vás rádi seznámili s pár novinkami v obsahové části, které jsme zde zavedli v poslední době. Některých jste si určitě sami všimli, jiné mohly i kvůli dovoleným krapet zapadnout, takže se hodí je všechny shrnout na jednom místě a vysvětlit jejich přínos:

Nové formátování článků

Každý časopis pořád ještě je především o čtení článků. Snažíme se, aby to pro vás na Eurogameru bylo co nejpohodlnější, kvůli čemuž došlo k několika změnám. Přestali jsme rozdělovat recenze na několik podstránek, mezi nimiž jste museli dříve složitě přepínat, např. pro zjištění hodnocení. Všechny články, včetně těch velmi dlouhých, se odteď rozprostírají pouze na jedné stránce. Sníží to sice objem zobrazené reklamy, avšak to je vedlejší.

Aby se vašim očím lépe orientovalo v textu a měly v něm jasné záchytné body, začali jsme tučným písmem zvýrazňovat klíčové pasáže každého z odstavců delších článků. Z pohledu editora to znamená přidělání práce navíc, ale je to šikovné i pro ty čtenáře, kteří nemají dostatek času pečlivě číst celý text a mohou takto prolétnout jen ty nejdůležitější názory či fakta (a třeba se díky nim hlouběji začíst do zbytku).

Poslední novinka ve formátování recenzí je dle dosavadních ohlasů nejoblíbenější: přidání doprovodných tabulek po stranách textu. Vypichujeme v nich věci, které se do textu z různých důvodů nehodily nebo které naopak chceme zdůraznit. Cíl je opět zřejmý - "rozbít" někdy nekonečně dlouhé odstavce detailních recenzí o zpestřující prvek. Podobně jako se to děje v papírových časopisech, na který se lidé podívají už jen kvůli tomu, že je prezentován jinou formou než zbytek textu. A tabulkami tato zpestření neskončí.

Komentovaná videa z hraní

Příprava klasických videorecenzí se střihem každých pár vteřin patří mezi časově nejnáročnější typ obsahu k výrobě, kvůli čemuž se na toto pole dosud neodvážili vstoupit ani naši britští kolegové s dvacetkrát větší redakcí i zázemím. Dohrát celou hru a nagrabovat během toho ukázky, napsat scénář, namluvit, sestřihat, vyrenderovat a uploadovat, to vše běžně zabere déle než týden.

A přestože s videorecenzemi nemíníme přestat, paraleně jsme zkusili experimentovat se spatra komentovanými videi z hraní. Mohou splnit stejný účel a přitom jsou nesrovnatelně rychleji připravena a také mohou být mnohem aktuálnější.

Prvními vlaštovkami v tomto směru byla půlhodina z RAGE publikovaná ještě před příchodem hry na pulty nebo čtvrthodina z multiplayeru Battlefieldu 3 nahozená v okamžik otevření bety pro veřejnost. Tato komentovaná videa (ještě pro ně hledáme vhodný název) měla určité mušky, o nichž dobře víme a příště se je pokusíme polapit.

Podcasty

Odstartovaly v půlce letních prázdnin nesmělými piloty a docela rychle se etablovaly v populární formát, jako by tu s námi byly léta. Za těch osm dílů jste už slušně mohli poznat autory Eurogameru, zákulisní fungování redakce nebo názory na aktuální témata v nespoutané diskusi, jako když zajdete s kamarády od her na pivo a dozvíte se něco víc nad rámec článků. Neradi bychom z podcastů učinili nezáživnou rutinu, kam si jen každou středu jdeme "povinně" odsedět dvě hodiny a mezitím se znuděným výrazem v tváři utíkáme k počítači nebo jinam.

Změny v redakci EG

Náš tým posílil Michal "Vodny" Bayerl, který se zaměřuje na vojenské střílečky. Naopak svou aktivitu bohužel museli kvůli vytížení prací, školou nebo dětmi :) mírně utlumit Michal Havryluk, Levis a Milan Bergman. Novým zástupcem šéfredaktora se stal Michal Jonáš.

I nadále bychom podcasty rádi natáčeli v nepravidelné periodicitě jen tehdy, je-li zrovna co aktuálního nebo objevného říct. Osazenstvo se každý díl mění (kromě inventáře v podobě hostitele Aleše :) a doufáme, že se nám podaří přemluvit k účasti pár dalších hostů mimo redakci, jako byl minule třeba Lukáš Bašta ze Score.

Živý stream podcastů zatím neplánujeme, neb nejsme přesvědčeni o jeho valném přínosu a je rozhodně příjemnější poslechnout si už sestříhanou verzi (od Adama Homoly) bez těch ruchů a zmatků okolo. Verze na iTunes určitě bude až po spuštění nového webu EG; provizorně je všechny najdete v sekci Články v levém menu nebo ve výpisu pod každým novým dílem.

Změna pravidel soutěží

Jelikož vyhlašování soutěží a odesílání všech výher bohužel zdržovali někteří čtenáři, kteří dlouhé týdny nereagovali na urgence o zaslání jejich poštovní adresy, přistupujeme k změně pravidel všech nových soutěží. Stejně jako dosud se vždy vylosují výherci (přesně podle počtu výher), které souběžně s článkem kontaktujeme i e-mailem. Pokud nezareagují do 48 hodin od výzvy, jejich výhra propadá a budou osloveni vylosovaní náhradníci, mezi nimiž rozhodne jen rychlost reakce na e-mail s žádostí o poštovní adresu.

Tato změna by měla urychlit vyřizování soutěží, aby už nedocházelo k prodlevám několik týdnů s odesláním všech cen (jako se tomu stalo naposledy u NHL 12). Současně s tím ale nebudou diskriminováni čtenáři, kteří nenavštěvují EG desetkrát denně (jako u některých ryze rychlostních soutěží v minulosti, což se některým z vás nezamlouvalo).

Nová verze mobilní aplikace EG

Koncem září vyšla další verze mobilní aplikace Eurogameru pro iPhone/iPad/iPod s označením 5.2. Přibyly do ní filtry pro Vitu, Wii U a také byly opraveny některé chyby. Stáhnout si ji můžete zdarma z AppStore nebo iTunes Store (více o ní zde).

Budoucnost

Ostatní pilíře obsahu Eurogameru, jak je máte rádi, samozřejmě zůstávají zachovány i do budoucna - poctivé recenze od nejzkušenější herní redakce v ČR, první místo s debutem žhavých trailerů nebo komentování zásadních událostí a soustředění se na zprávy z dění na domácí scéně (např. EG index očekávanosti českými hráči či chystané odhalení, kolik stál oficiální překlad pro Skyrim).

V hlavě nosíme plno dalších nápadů, na něž by se snad měly uvolnit kapacity po spuštění EG11 webu/designu nebo po skončení vánoční sezony. Budeme vděční za jakékoli připomínky k výše popisovaným novinkám v obsahu, tipy, kterým směrem se máme ubírat nebo co by podle vás chtělo zdokonalit.

P.S. Stále ještě probíhá soutěž vyhlášená na sociálních sítích: Kdo z vás chce být prvním člověkem zvenčí, kdo otestuje nový web/design Eurogameru? Napište do komentářů důvod, proč byste to měli být právě vy a můžete se jím stát :) Výherce z vašich reakcí vybereme a oznámíme na nejbližším podcastu!

Read this next