If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Square Enix: Mikrotransakce do singleplayerových konzolovek nikdy

+ o důležitosti PC.

Anabáze okolo tzv. loot boxů ve Star Wars Battlefront 2 a následná nenávist vůči EA umožnila ostatním si na tomto tématu přihrát nějaké body, i když jinak nejde o nic nového a bylo to dosud považováno za nepsanou samozřejmost.

Šéf vydavatele Square Enix, který je podepsaný pod Tomb Raiderem, Final Fantasy, Thiefem či Life is Strange, se na toto téma rozhovořil v magazínu MCV a bylo to docela rozumné:

"Lidé mají od velkých konzolových her jiná očekávání než od mobilních her. Způsob, jakým jsou tyto velké konzolové hry vyrobeny, objem obsahu a kolik práce si s ním tvůrci dají, to prostě neladí s myšlenkou mikrotransakcí," uvedl Yosuke Matsuda.

Jinými slovy, Square Enix tím řekli, že do svých singleplayerových titulů pro PS4/X1 nikdy tyto dodatečné platby nepřidají. Nutno ovšem připomenout, že v loňském Deus Ex Mankind Divided přítomny byly, takže to zase nejsou žádní svatoušci.

PC trh s hrami má prý mobilům mnohem blíže než konzolovky, protože na počítačích existuje nemalé procento Free-2-Play her a díky nim jsou lidé na mikrotransakce apod. zvyklí. Takže na PC není jejich budoucí výskyt úplně vyloučen.

Do čeho se chce tento japonský vydavatel určitě pustit, je příprava více DLC přídavků než dosud. Prý přemýšlejí, jak hry vylepšit v tom smyslu, aby hráči mohli lépe sdílet prožité zážitky s ostatními. Tím se možná myslí podpora modifikací ve Final Fantasy 15 pro PC.

Ostatně PC jako platforma je prý pro Square Enix velmi důležitá: "Od začátku myslíme na multiplatformní vývoj, protože jsme si vědomi odlišností různých regionů světa. Naše studio Crystal Dynamics v Londýně i Eidos Montreal razí přístup, že chtějí mít herní zážitky na co nejvíce platformách, co to jen jde."

Square Enix také v uplynulých dnech oficiálně potvrdili vznik nového dílu Tomb Raidera, který má být oznámen na nějaké "zásadní" akci v roce 2018, čímž může být myšleno buď E3 nebo březnové GDC. V tomto dílu hry chtějí uplatnit nějaký "nový přístup", který ovšem zůstává pod pokličkou.

Comments