Skip to main content

První zmínky o čtvrtém dílu Dragon Age

Jak a u koho vzniká příběh?

Eurogamer měl možnost poklábosit s britským spisovatelem Alexisem Kennedym, spoluautorem indie kousků Sunless Sea a Tales of Fallen London, který poté přešel na dráhu freelancera. Na tom by nebylo nic extra, kdyby v rozhovoru nepotvrdil přípravu čtvrtého dílu RPG ságy Dragon Age...

Je to vůbec poprvé, co o nástupci vychvalovaného Inquisition (Alza.cz) z 2014 oficiální cestou slyšíme, byť je zjevně velmi daleko (ostatně EA hru ještě nezmiňují před akcionáři, ani okrajově).

Podobně daleko je Kennedy od tvůrčího studia: píše totiž příběh pro nové Dragon Age z Velké Británie, zatímco BioWare sídlí v kanadském Edmontonu. To prý s sebou přináší řadu logistických úskalí a občasnou absenci komunikace, když je každý na jiném konci světa. Nicméně pochvaluje si, že spolupráce s takovým věhlasným studiem je úplně něčím jiným než předtím např. podílení se na Stellaris DLC.

Takové řešení se spisovatelem-hostem je pro BioWare novinkou, tak doufejme, že vědí, co a proč dělají, aby se to negativně neprojevilo na výsledku. Nemůže být pochyb o tom, že další tvůrci příběhu sedí přímo v Kanadě vedle vývojářů.

Kennedy pochopitelně o novém Dragon Age nic konkrétního nesměl říct - jen že mu prý byla dána poměrně velká autonomie. A že jeho separování od zbytku týmu dává smysl, když se příběh čtyřky odehrává úplně někde jinde než v ostatních dílech série. BioWare se nyní v reakci na žádosti novinářů vyjádřili pouze v duchu, že je pro ně potěšením mít Alexise na palubě, ale zatím nejsou připraveni o hře mluvit.

Jinak je prý obecně mnohem snazší psát kvanta stránek, pokud nejsou postavy namluvené (jako jen v textových RPG), když nemusí myslet na to, co s tím pak dabéři provedou. Ostatně tohle má být důvodem, proč se v Mass Effect používají příjmení (jako Shepard) a nikoli křestní jména, kdy je psaní příběhu těžší.

Read this next