Investici do Bethesdy můžeme umořit nevydáním The Elder Scrolls 6 na PS5, přiznal Microsoft

Bruslení na tenkém ledě.

Kdo se aspoň malinko orientuje ve fungování herní branže, tomu to muselo být nad slunce jasné okamžitě po oznámení akvizice nebo nejpozději po slovech spoluzakladatele Bethesdy.

Microsoft to zatím odmítal oficiálně potvrdit, protože proti sobě logicky nechce poštvat početnou skupinu hráčů, že jim populární RPG sérii v čele se Skyrimem bere, resp. znemožní její vydání na konkurenční konzoli.

Z jeho pohledu by bylo nejlepší na toto téma mlčet až do období třeba pár měsíců před vydáním The Elder Scrolls 6, ale to se samozřejmě povede jen těžko. Zvlášť když tady je obvykle upovídaný a upřímný Phil Spencer.

V interview pro Kotaku takto "nedokázal neodpovědět" na to, co se stane s nástupcem Skyrimu na PS5.

1

"Jestli je možné, že umoříme naši investici 7,5 miliardy dolarů do koupě Zenimaxu (Bethesdy) nevydáním příštího dílu The Elder Scrolls na PlayStation, tak říkám, že ano. Ale nechtěl bych, aby to vyznělo, že jsme do tohoto obchodu šli jen kvůli tomu, abychom hru vzali pryč od jiné hráčské základny," vysvětlil xboxový boss.

Nikde ve smlouvách se prý o tom nic nepsalo, že by se hra nesměla vydat na PS5. Cílem Microsoftu prý naopak je, aby si jejich tituly mohlo zahrát co nejvíce lidí a na co nejvíce zařízeních. Tady si Spencer opět přihřál polívčičku, když jmenoval streamovací službu Project xCloud či předplatné Xbox Game Pass, které to prý obě umožní dosáhnout.

Když si tedy dáte jedna a jedna dohromady, je to úplně očividné. Ač nejspíš nikdy nebude oficiálně sděleno něco ve stylu, že "my jako Microsoft jsme zakázali vypustit následníka Skyrimu na PS5 a necháme si ho jako konzolovou exkluzivitu schválně jen na Xboxu", je jasné, že to sem směřuje.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

Oficiální rekapitulace ocenění Spider-Man: Miles Morales

Je to nejprodávanější PS5 hra + přenos savů, proč chybí mrakodrap, za oponu natáčení.

PS5 podivně roztáčí disk v mechanice, i když ho nepotřebuje

+ příslib přidání VRR a proč je to důležité.

Zaseknutou zbraň v Deathloop poznáte přes DualSense

+ podpora i v Lord of the Rings: Golumn.

Jak přežít ve World of Warcraft: Shadowlands

O právě vydaném datadisku v kostce.

- komentáře (4)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna