Dead Space 2

Vetřelčí infekce v hustě obydlené kolonii. 

Že dostane úspěšné hororové představení Dead Space pokračování, bylo zcela nasnadě. EA jej koneckonců hodně opatrně naznačili skrze nedávnou oficiální zprávu. Díky nejnovějšímu číslu magu Game Informer se však na příchozí Dead Space 2 můžeme podívat trochu podrobněji.

V hlavní roli bude znovu Isaac Clark a rasa Nekromorfů. Události Dead Space 2 se ovšem mají odehrávat tři roky po jedničce, přičemž dějištěm tentokráte nebude vesmírná loď, ale hustě obydlená kosmická stanice. Další místo napadené aliení infekcí, jež obyvatele začne přeměňovat na hrůzná monstra - Nekromorfy. Issac se tak, podobně jako svého času Ripleyová, bude muset opakovaně postavit svému strachu a trýzněné mysli a znovu se utkat s hrozbou, která v tuto chvíli nabídne i některé hodně přerostlé typy, jako třeba gigantický Sphincter.

1
Ilustrační artwork.

Takže asi nepřekvapí, že nás vývojáři vybaví o poznání silnějšími zbraněmi, díky kterým máte mít na některých místech výrazně navrch. Ovšem na jiných vás pro změnu mají čekat pocity zoufalství a beznaděje, jako situace, kdy se musíte dostat z nepříjemného obklíčení. Tvůrci přitom chtějí zachovat umné stupňování a dávkování napětí a tempo akce z prvního dílu, což s ohledem na hustotu zalidnění postiženého místa zní poněkud zvláštně, až neproveditelně. Nicméně rozhodně potěší snaha o méně předvídatelný vstup monster na scénu, o rozmanitější náplň misí a začlenění více hádanek do hry.

Dojde i k upravení některých parametrů ve stavu beztíže, umožňující i nadále pohyb po zdech a efektní přeskakování v prostoru. Nicméně pokud skočíte příliš daleko, budete mít nyní možnost Issaca navigovat, resp. definovat směr jeho pohybu. Nemluvě o současném střílení, takže můžete očekávat herní pasáže, maximálně využívajícího tohoto nápadu.

Samozřejmostí budou nové herní lokace, zdejší stanice nazvaná Sprawl bude logicky mnohem rozlehlejší a organičtější místo. Tradiční destinace jako nákupní centrum, škola či kostel jdou ruku v ruce s povědomím, že výrazně ubude klaustrofobických chodeb a zamčených dveří. Isaac přitom bude svědkem postupující infekce, bude tentokráte u jejího zrodu a oproti originálu bude mít k dění co říct. Neboli ve dvojce se dočkáte i rozhovorů a jistého vývoje jeho postavy. Třeba skrze nejednoznačný náhled na to, co podniká, neboť se mu zdá, že je jediný, kdo se ve věci skutečně angažuje. Možná i z důvodu, že k němu přeživší mají shlížet jako ke spasiteli a zachránci a pověřovat jej řadou úkolů. Změn ostatně dojde i Isaacův oblek, který bude možné blíže nedefinovaným způsobem vylepšovat a vizuálně upravovat.

Zatímco první díl evokoval dům hrůzy, dvojka má být spíše hrou na kočku a myš. Přičemž Isaac tu bude chvílí lovcem a pak zase loveným. Nekromorfové mají být jednak ještě bizarnější a agresivnější a současně inteligentnější. Mezi zbrusu novými tvářemi mají být kupř. mrtvé děti bez rtů, s děsivým šklebem pod zaslepenýma očima, a s dlouhými drápy na rukou. Nebo muž s chapadly, s čímsi, co připomíná štípací kleště na rukou, a s nebezpečně vysouvacím jícnem, schopným polapit hlavního hrdinu a následně brutálně sežvýkat. A v neposlední řadě mimořádně rychlí Stalkeři, vyskytující se obvykle ve větším počtu, a napadající Isaaca ze zálohy. O jejich blízké přítomnosti má více napovědět nepříjemné švitoření.

2
Ilustrační artwork.

Co se týče zbraní, tvůrci se chtějí přičinit o jejich větší vyváženost, abyste tu, podobně co v jedničce, nebyli odkázaní či neměli potřebu upřednostňovat jeden typ pro celou hru. Což měl být případ Plasma Cutteru v jedničce. Navíc, díky interaktivnímu hernímu prostředí, bude možné využít řadu předmětů ve vaší blízkosti - jako jsou třeba ležící nože, které pak díky telekinezi budete moci nasměrovat na nejbližší nebezpečí. S čímž souvisí info, že právě Telekineze má být pro boj mnohem užitečnější, její ovládání bude daleko preciznější a rychlejší.

Odtud už je jenom ten pověstný krůček k celkovému ovládání hlavního hrdiny, neboť i sem chtějí tvůrci vnést řadu vylepšení. Způsobem, aby se Isaac pohyboval a aby s ním bylo možné manévrovat lépe, než tomu bylo v jedničce. Což bude koneckonců nutné také z důvodu daleko otevřenějšího prostředí, skrze které dokáže postupovat rychleji, než v prvním dílu. Ovšem rozhodně nečekejte nějakého superhrdinu s mimořádnými dispozicemi. Jde jenom o to, aby vás ovládání zbytečně neomezovalo a nefrustrovalo, což se dá vztáhnout i na přislíbený multiplayer. O němž však nic bližšího nebylo oznámeno.

Dead Space 2 se chystá pro PC a konzole PS3 a X360. Na trhu se objeví na podzim roku 2010.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (5)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna