Dead Space 2
Vetřelčí infekce v hustě obydlené kolonii.
e dostane úspěné hororové představení Dead Space pokračování, bylo zcela nasnadě. EA jej koneckonců hodně opatrně naznačili skrze nedávnou oficiální zprávu. Díky nejnovějímu číslu magu Game Informer se vak na příchozí Dead Space 2 můeme podívat trochu podrobněji.
V hlavní roli bude znovu Isaac Clark a rasa Nekromorfů. Události Dead Space 2 se ovem mají odehrávat tři roky po jedničce, přičem dějitěm tentokráte nebude vesmírná loď, ale hustě obydlená kosmická stanice. Dalí místo napadené aliení infekcí, je obyvatele začne přeměňovat na hrůzná monstra - Nekromorfy. Issac se tak, podobně jako svého času Ripleyová, bude muset opakovaně postavit svému strachu a trýzněné mysli a znovu se utkat s hrozbou, která v tuto chvíli nabídne i některé hodně přerostlé typy, jako třeba gigantický Sphincter.

Take asi nepřekvapí, e nás vývojáři vybaví o poznání silnějími zbraněmi, díky kterým máte mít na některých místech výrazně navrch. Ovem na jiných vás pro změnu mají čekat pocity zoufalství a beznaděje, jako situace, kdy se musíte dostat z nepříjemného obklíčení. Tvůrci přitom chtějí zachovat umné stupňování a dávkování napětí a tempo akce z prvního dílu, co s ohledem na hustotu zalidnění postieného místa zní poněkud zvlátně, a neproveditelně. Nicméně rozhodně potěí snaha o méně předvídatelný vstup monster na scénu, o rozmanitějí náplň misí a začlenění více hádanek do hry.
Dojde i k upravení některých parametrů ve stavu beztíe, umoňující i nadále pohyb po zdech a efektní přeskakování v prostoru. Nicméně pokud skočíte příli daleko, budete mít nyní monost Issaca navigovat, resp. definovat směr jeho pohybu. Nemluvě o současném střílení, take můete očekávat herní pasáe, maximálně vyuívajícího tohoto nápadu.
Samozřejmostí budou nové herní lokace, zdejí stanice nazvaná Sprawl bude logicky mnohem rozlehlejí a organičtějí místo. Tradiční destinace jako nákupní centrum, kola či kostel jdou ruku v ruce s povědomím, e výrazně ubude klaustrofobických chodeb a zamčených dveří. Isaac přitom bude svědkem postupující infekce, bude tentokráte u jejího zrodu a oproti originálu bude mít k dění co říct. Neboli ve dvojce se dočkáte i rozhovorů a jistého vývoje jeho postavy. Třeba skrze nejednoznačný náhled na to, co podniká, neboť se mu zdá, e je jediný, kdo se ve věci skutečně angauje. Moná i z důvodu, e k němu přeiví mají shlíet jako ke spasiteli a zachránci a pověřovat jej řadou úkolů. Změn ostatně dojde i Isaacův oblek, který bude moné blíe nedefinovaným způsobem vylepovat a vizuálně upravovat.
Zatímco první díl evokoval dům hrůzy, dvojka má být spíe hrou na kočku a my. Přičem Isaac tu bude chvílí lovcem a pak zase loveným. Nekromorfové mají být jednak jetě bizarnějí a agresivnějí a současně inteligentnějí. Mezi zbrusu novými tvářemi mají být kupř. mrtvé děti bez rtů, s děsivým klebem pod zaslepenýma očima, a s dlouhými drápy na rukou. Nebo mu s chapadly, s čímsi, co připomíná típací kletě na rukou, a s nebezpečně vysouvacím jícnem, schopným polapit hlavního hrdinu a následně brutálně sevýkat. A v neposlední řadě mimořádně rychlí Stalkeři, vyskytující se obvykle ve větím počtu, a napadající Isaaca ze zálohy. O jejich blízké přítomnosti má více napovědět nepříjemné vitoření.

Co se týče zbraní, tvůrci se chtějí přičinit o jejich větí vyváenost, abyste tu, podobně co v jedničce, nebyli odkázaní či neměli potřebu upřednostňovat jeden typ pro celou hru. Co měl být případ Plasma Cutteru v jedničce. Navíc, díky interaktivnímu hernímu prostředí, bude moné vyuít řadu předmětů ve vaí blízkosti - jako jsou třeba leící noe, které pak díky telekinezi budete moci nasměrovat na nejblií nebezpečí. S čím souvisí info, e právě Telekineze má být pro boj mnohem uitečnějí, její ovládání bude daleko preciznějí a rychlejí.
Odtud u je jenom ten pověstný krůček k celkovému ovládání hlavního hrdiny, neboť i sem chtějí tvůrci vnést řadu vylepení. Způsobem, aby se Isaac pohyboval a aby s ním bylo moné manévrovat lépe, ne tomu bylo v jedničce. Co bude koneckonců nutné také z důvodu daleko otevřenějího prostředí, skrze které dokáe postupovat rychleji, ne v prvním dílu. Ovem rozhodně nečekejte nějakého superhrdinu s mimořádnými dispozicemi. Jde jenom o to, aby vás ovládání zbytečně neomezovalo a nefrustrovalo, co se dá vztáhnout i na přislíbený multiplayer. O něm vak nic bliího nebylo oznámeno.
Dead Space 2 se chystá pro PC a konzole PS3 a X360. Na trhu se objeví na podzim roku 2010.
Reklama
- komentáře (5)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!