Psychologie fanboyů Modern Warfare 3

Pohled odborníka na názory a chování hráčů.

O svérázných uživatelských "recenzích" a razantních hodnoceních na Metacriticu jste už asi slyšeli. Poslední velký případ bylo Call of Duty: Modern Warfare 3, které si od spousty hráčů schytalo minimální hodnocení a od další spousty maximální hodnocení.

V době psaní tohoto textu má Xbox 360 verze Call of Duty: Modern Warfare 3 3782 uživatelských hodnocení. Jejich průměr je 3,2 z 10. Ze 3782 "recenzí" jich je 1292 pozitivních, 195 smíšených a 2295 negativních.

Proč?

Na tuto otázku se pokusil pro IGN odpověděl doktor Daniel King, který na Adelaide's School of Psychology zastává pozici vědeckého pracovníka a zabývá se právě psychologií.

Podle Kinga většina lidí na Metacriticu jednoduše netvrdí, že hra jako taková je "na nulu", jen tou nulou prostě vyjadřují svůj nesouhlas se směřováním celé série, s malým počtem novinek a změn. Sám King je prý hráč a tak je do určité míry chápe.

"Emociálně zabarvené recenze mají většinou dichotomická hodnocení - tedy buď nulu, nebo desítku. A to proto, že je obtížné přiřazovat našim pocitům čísla."

"V sociální psychologii existuje koncept 'zkreslení vně skupiny' - ten se zabývá preferovaným chováním se k věci, kterou lidé vnímají jako jejich vlastní, přivlastňují se k dané skupině, nebo ke způsobu myšlení. Tento koncept je mezi hardcore hráči velmi běžný," řekl King.

King tvrdí, že kliničtí psychologové často rozdělují lidskou mysl na racionální a zážitkovou. Racionální mysl je založena na objektivních faktech, logice a rozumném důvodu. "Racionální mysl změníte snadno pomocí nové informace," řekl King.

Zážitkovou mysl prý nejde změnit tak lehce. Ta je totiž založena na emocích, instinktech, intuici a pudu. "Logické informace nebudou mít na zážitkovou mysl příliš velký efekt."

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (19)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna