If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

GoldenEye

Vítej zpět, 007.

„Bond. Jmenuji se James Bond." A moje hra na N64, kterou dnešní mlaďoši asi ani neznají..., bídáci jedni usmrkaní, před těmi, ani už nevím kolik lety, strhla obří poprask. Byla to rozhodně jedna z nejlepších her své doby a ani se mnou nezkoušejte nesouhlasit. Jen si to vyhledejte na internetu, když už máte dneska ten Google. GoldenEye se jmenovala. A ačkoliv moje sólo dobrodružství bylo samozřejmě prvotřídní, největší peckou byl multiplayer. Jó, za to mě lidi až nesnášeli. Probděli kvůli mě celé noci. Byl jsem prostě skvělý. A teď na Wii budu ještě skvělejší.

Děkuji Jamesovi za pokorný úvod a s jeho pointou musím souhlasit. Ačkoliv o vlastních zkušenost s originálním GoldenEye si můžete přejímat sami, nula-nula-sedmíčce musím potvrdit, že čerstvě ohlášený GoldenEye pro Nintendo Wii skutečně vypadá skvěle. E3 demo o tom přesvědčilo.

„Nemůžu začít jinak než prohlášením, že GoldenEye bude kompletně novou a od základu budovanou hru. Není to žádný remake ani druhý díl. Je to zbrusu nový GoldenEye,“ načnul prezentaci producent z britského (jak jinak přeci!) Eurocomu, kde je hra vyvíjena. Zároveň se ovšem zapřísáhl, že hra bude dostatečně hodna svého jména a fanoušky originálního dílu by měla potěšit nesčetnými odkazy na něj – a ano, promakaný multiplayer je tudíž naprostou samozřejmostí.

Svět Jamese Bonda se od dob agenta 007 na N64 znatelně změnil a tvůrci se rozhodli jít raději s časem, než se striktně omezovat na éru Pierce Brosnana. „Současným Bondem je Daniel Craig, který agenta 007, tak jak ho známe, hodně změnil. Je nyní agresivnější, násilnější, více na tělo a nezakládá si tolik na vymoženostech od pana Q,“ vysvětloval producent vývojářské zaměry, a to, jak se podepíšou na hře.

Ihned to také ukázal, když spustil ukázkovou misi, v níž se James dal dohromady s kolegou agentem a za deštivé noci měli za úkol infiltrovat sklad zbraní podlého ruského generála, který zásoboval nepřátele Koruny. Bylo příjemné vidět a slyšet, že brífink k misi dostal hráč od šéfky organizace, dabované charakteristickou (a fantastickou!) Judy Dench. James slezl ze skalnatého výstupku dolů na cestu do ruské základny, chňapl po nicnetušícím strážníkovi a v mžiku mu zlomil vaz. „James ho samozřejmě mohl jednoduše zastřelit,“ komentoval postup své hrající kolegyně z Eurocomu pan producent, „a je tedy na hráči, pro jaký přístup k hraní se rozhodne – cesta tichošlápka nebo násilníka? Záleží na vás.“

Z jedné mise těžko soudit, ale za sebe musím říct, že hra mi přišla přeci jen podporující tišší přístup. Rozhodně jí to ale nemám za zlé; koneckonců, hrát za sofistikovaného Jamese Bonda má být o poznání jiné, než za vypatlaného terminátora. A podle toho se tedy hrdina v E3 demu i choval. Nebo se aspoň snažil. Proplížil se do hlídací věže, cestou potichu odpravil dva strážníky a hlavně snipera, který by jinak mohl Jamesovi pěkně zavařit. S čerstvě získanou sniperkou obhlédl okolí a rozhodl se zpestřit si den střelnicí na živé terče. Právě přijíždějící náklaďák plný vojáků byl se svým nákladem ideálním cílem a ještě než se vůbec ruská posádka dozvěděla co se děje, přišla již o dvě hlavy.

Následovala klasická přestřelka, samozřejmě s AK-47 a já byl překvapen, jak přesně se hra s Wiimotem a nunchukem ovládala. „Komu ovšem toto kombo nebude vyhovovat, může využít buď ovladače z Gamecube, Zapperu, nebo nového gamepadu, který Nintendo zrovna asi před měsícem vypustilo,“ potěšil producent výčtem možností.

Přestřelky v E3 demu nebyly v GoldenEye kdovíjak zběsilé, protože Bond by těch přímých zásahů příliš nevyydržel. Krytí a ostražité vyklánění se proto stalo klíčem k životní pohodě, ale ejhle – skoro všechny překážky, využitelné pro krytí, byly méně či více zničitelné. Platilo to i pro betonové silniční zátarasy, do kterých pár střel z AK-47 vyhlodalo půlmetrovou díru, což mě upřímně pobavilo, ale zpráva od vývojářů je každopádně jasná: žádné kempování!

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

In this article

GoldenEye 007

Nintendo Wii

Related topics
About the Author
Milos Bohonek avatar

Milos Bohonek

Contributor

Comments