Lineární hry je snazší vyrobit, tvrdí zhrzený autor The Last of Us
Slovo do pranice.
Lze to vnímat jako takovou snahu o zviditelnění, když v jeho hlavě zřejmě pořád panuje nespokojenost s tím, co se událo před pár měsíci.
Bruce Straley, jeden z hlavních tvůrců prvního dílu The Last of Us, DLC Left Behind a Uncharted 4, totiž nebyl uveden v titulcích seriálu na HBO, což ho hodně naštvalo a ventiloval pak svou frustraci v médiích.
Nyní se zaměstnanec působící v Naughty Dog po patnáct let vypravil na Twitter, aby se tam ve stručném vyjádření pokusil o kontroverzi.
"Lineární hry je prostě snazší vyvořit," utrousil bez upřesnění, na co vlastně naráží a co ho k tomu vyprovokovalo.
Ale je to celkem logické a pochopitelné, když otevřené světy mají v sobě mnohem více herních mechanismů, které spolu musejí správně fungovat, jinak to skončí chybami a problémy (viz tituly Bethesdy), kdežto lineární levely či příběhy jedou podle předem stanoveného scénáře.
linear games are just easier to make.
— Bruce Straley (@bruce_straley) March 2, 2023
there. I said it.
Na toto slovo do pranice reagovali někteří jiní známí vývojáři, kteří vesměs souhlasili.
Například Alex Hutchinson podepsaný pod Far Cry 4 a Assassins Creed 3, k tomu řekl, že to jsou fakta, a že lineární hry jsou většinou méně zajímavé. Kreativec David Goldfarb stojící za Outsiders a Metal: Hellsinger přizvukoval též, ale dle jeho názoru jde i o to, jaká má být cílová kvalita.