Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Technická analýza Digital Foundry o The Last of Us 1 Remake na PC oproti PS5

Zpropadená paměť.

Není to nějak extra objevné, většina z toho se věděla už z minulého týdne - viz Proč odzvonilo grafickým kartám s 8 GB paměti, ukazuje technický rozbor The Last of Us PC, Videosrovnání PS5 a PC verzí The Last of Us, v němž modifikace odemyká vývojářské možnosti, Joela na nízké detaily v The Last of Us 1 Remake byste možná nepoznali, Neoptimalizovaný PC port The Last of Us 1 Remake sklízí četnou kritiku.

Přesto stojí za to pustit si i trochu opožděnou technickou analýzu od věhlasných kolegů z Digital Foundry, protože upozorňují na některé věci, které nemusely být každému zřejmé.

"Není možné vytvořit obvyklou recenzi The Last of Us 1 PC, protože konverze vyšla v tak špatném stavu a každý den se objevují patche, že by bylo vše rychle neplatné. Hrajeme proto hru na dvou různých PC sestavách a srovnáváme ji s Performance módem v PS5 originálu".

Experti se domnívají, že vysoké využití procesoru může být tím, že na pozadí probíhá dekomprese dat.

Textury v PC verzi na vysoké detaily odpovídají PS5, ale střední detaily na PC jsou výrazně horší než vysoká kvalita.

Digital Foundry si také všimli, že na GPU je rezervována nezvykle vysoká kapacita paměti, 1600MB na 8GB, zatímco samotné Windows používají 400MB. Na drahé grafické kartě RTX 4090 si hra alokuje 4,8 GB. Ultra textury vyžadují ještě více paměti, ale rozdíl je téměř nerozeznatelný.

Pes má být zakopán zejména v tom, že PS5 originál byl šitý na míru konzoli, která vývojářům umožňuje využít kolem 12,5 GB paměti, kdežto mnohé, i moderní a nové PC sestavy disponují jen 8 GB. Chcete-li si na takovém stroji užít hru na vysoké detaily textur, můžete to sice zkusit, ale dostanete jen kompromis, jelikož vše s bude trhat, jak se budou podklady streamovat z VRAM do systémové paměti a zpět.

Read this next