Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Na Days Gone 2 se vážně pracovalo, potvrdil bývalý šéf, ale prý nedostalo zelenou

Na čem mělo stavět? + o Uncharted.

Bývalý ředitel tvůrců studia Sony Bend z Oregonu, Jeff Ross, je trochu zvláštním patronem. Na jednu stranu oficiálně potvrdil spekulace z konce minulého týdne, ač k tomu asi neměl žádné oprávnění, na stranu druhou se ohání NDA smlouvou se svým předešlým zaměstnavatelem (nyní už patří do Netherrealm) a že o tom nemůže veřejně hovořit.

Odstartoval to opět insiderský redaktor Jason Schreier, který na Bloombergu vypustil zprávu, která nepotěšila fanoušky motorkářské akční adventury pro PS4 a brzy i pro PC.

Už v roce 2019, kdy vyšla jednička, měli vývojáři sestavit koncept pro případné pokračování Days Gone, jenže bohužel tehdy nedostali zelenou u vedení Sony. Zkrátka, z nějakého důvodu se to jejich nadřízeným nezamlouvalo a projektu nevěřili.

Watch on YouTube

Svou roli tam nepochybně sehrály i zkušenosti z vývoje prvního dílu Days Gone. Jak Ross prozradil v podcastu výše, došlo k mnoha odkladům i výraznému navýšení plánovaného rozpočtu, který byl už původně dost vysoký.

"Výroba AAA her není levnou záležitostí. Musíte často prodat až čtyři nebo pět milionů kusů, aby se vůbec investice do tvorby vrátila. Chce to tedy, aby existovala jakási jistota, že se peníze vrátí, protože Sony není tak bohatá jako Microsoft a musí finanční prostředky používat inteligentně i se soustředit na pestré portfolio," vysvětlil dřívější šéf Sony Bend.

Days Gone se sice stalo profitabilním a jsou na něj pyšní, to je v pohodě, ale od kritiků sklidilo spíš smíšená hodnocení (průměr na Metacritic činí jen 71 procent, což je na exkluzivity Sony málo). V druhém dílu prý chtěli některé z problémů opravit.

Cílem návrhu pro pokračování prý bylo mít sdílené univerzum s podporou kooperativní hry. Tedy vlastnost, kterou v určité době hodlali mít i v jedničce, ale nebylo to možné kvůli malému týmu, co čítal jen 45 lidí (na hru v otevřeném světě nezvykle málo) a postupem času narostl na počet 120.

"Měli jsme v úmyslu vzít už hotový svět, co byl vytvořen, všechny podklady i systémy a přenést je do jakéhosi tématicky podobného multiplayeru Days Gone. Pokoušeli byste se tam přežít, sestavit svou partičku a společně si to rozdat s hordami zombíků," nastínil Ross.

Co už nekomentoval, jsou zvěsti z Bloombergu o dalším osudu studia, z nějž prý řada lidí raději odešla. Nejprve prý v Sony Bend pomáhali Naughty Dog s multiplayerovou hrou a dělali nový díl Uncharted (s dohledem od zakladatelů série) či remake prvního The Last of Us, leč později se to změnilo na nějaký originální, vlastní projekt.

Read this next