SROVNÁVACÍ RECENZE Days Gone PC CZ

Parádní port.

Naše recenze PS4 verze Days Gone vyzněla veskrze pozitivně a skoro se mi nechce věřit, že od jejího vydání uplynuly už celé dva roky. Až tento týden se tedy otevírá možnost zahrát si tuto motorkářskou zombie akci v otevřeném světě i na PC. Je to sice jen slabá náplast, když víme, že žádný druhý díl pravděpodobně už nevznikne, ale o to více byste měli zbystřit a tuto hru si na počítačích nenechat ujít.

Nemá smysl zde popisovat základní prvky hry nebo řešit hratelnost. Nic z toho se nezměnilo a jen bychom opakovali, co zaznělo v naší původní recenzi. Ideálně se proto zaměříme na rozdíly, které s sebou přináší v těchto dnech vydaná konverze na PC.

Jako první musím pochválit skutečnost, že vývojáři vzali v potaz majitele tzv. ultraširokých monitorů. Nejde jen o podporu rozlišení ve hře, ale i to, že jsou správně upraveny veškeré rendery a ingame animace, kterých tato hra má opravdu požehnaně. U Days Gone se tedy není potřeba ničeho obávat. Vše je krásně vyladěno a žádné změny poměrů obrazu během hraní neruší váš prožitek.

Hodně zvědavý jsem byl i na grafiku. Ano, vývojáři už dopředu propálili, že nemůžeme očekávat žádný upgrade v oblasti RTX efektů nebo použití technologie DLSS, které by zde byly skutečně zajímavé. Na druhou stranu si pamatuji, že i na PS4 Pro se zapnutým HDR byl obraz hlavně při slunečném počasí hodně hezký. Na PC verzi si HDR sice také můžete zapnout, ale pokud nemáte připojený svůj počítač k televizi nebo nemáte monitor s HDR podporou, musíte se bez tohoto efektu obejít.

I tak mě kvalita grafiky u PC verze mile překvapila, protože umí vykouzlit docela zajímavý mix světel a stínů, což si můžete prohlédnout na obrázcích v našich galeriích okolo. Hodně velkým plusem jsou viditelně lepší a detailnější textury, hlavně když se zaměříte na texturu látek oblečení. Je to dobře patrné jak během hraní, tak při sledování ingame animací. Detailnost obličejů při hodně přiblížených záběrech si pak skoro nezadá s The Last of Us 2 a to už je co říci. Days Gone navíc běží poměrně svižně. S grafikou RTX 2070 jsem testoval v rozlišení 3440x1400 na maximální detaily a hra jela stabilně v rozmezí 60-80 fps.

Zásadním rozdílem v hratelnosti PC a PS4 verze je samozřejmě ovládání. Na PC se otevírá více možností nebo jejich vhodná kombinace. Ani v tomto ohledu vývojáři nic nepodcenili a vše správně vyladili. Nápověda se zobrazuje vždy podle toho co, kterým ovladačem provedete. Tzn. když kliknete na klávesnici, nápověda napoví klávesovou zkratku. Kdykoli ale přehmátnete na Dualshock nebo Xbox ovladač, dostanete info o správné kombinaci tlačítek gamepadu. Sám jsem za tuto možnost rád, hrozně nerad střílím skrze ovladač, takže na rozdávání headshotů vždycky raději volím klávesnici a myš. Když mám pak ale skočit na motorku a kličkovat mezi stromy, jsem rád, že mohu sáhnout i po gamepadu.

Možnost kombinovat herní periférie je tak pro mě ideální. Klávesnice sice dovoluje změnit si rozložení ovládání dle libosti, zároveň je v některých chvílích i trochu nešikovná. Zvláště výroba předmětů skrze kruhové menu tady vyloženě nahrává gamepadu. Přes klávesnici musíte postupně namačkat několik kláves a mezi tím ještě odkliknout myší, abyste dokončili požadovaný řetězec. Není to úplně ideální. Stejně tak třeba když se má vaše postava pohybovat ve skrčené poloze, na ovladači se mnohem lépe kontroluje analogovou páčkou rychlost pohybu. Důležité ale je, že hráč má zde možnost volby a může se rozhodnout podle sebe. U PS4 jste odkázání pouze na Dualshock bez dalších variant.

Celkově jsou Days Gone parádním portem, u kterého Sony nic podstatného nezanedbala. PC hráčům je tak předkládána osvědčená zombie akce v otevřeném světě, s detailnější grafikou a variabilnějším ovládáním.

Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.