Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Nastínění rozvoje čtyřistatisícového DayZ v blízké budoucnosti

Více zombíků, lov zvěře, vaření si jídla, přepsání serverů...

Z vydání nehotové alfy DayZ se stal naprostý fenomén, když si ji podle nejnovějších čísel od Marka Španěla, šéfa Bohemia Interactive Studia, koupilo už 400 tisíc lidí za úvodní týden. Jen od čtvrtečního večera tedy přibylo dalších 150 tisíc platících zákazníků, což je na zřetelně označnou zabugovanou nedodělanou hru v programu Early Access něco nevídaného.

Během tohoto týdne BIS vypustili tři patche a zažili špičku na serverech se 40 tisíci hráči současně. Nicméně následující dva týdny mají být mnohem klidnější kvůli zaslouženému odpočinku tvůrců s jejich rodinami. Ale určitě jim to nedá, aby aspoň na chvilku během svátků nepracovali na plánovaných vylepšeních alfy, které nemohl fanouškům nastínit nikdo jiný než oblíbenec a zakladatel modu, Dean "Rocket" Hall.

Předně to je přidání více zomíků do hry. Vývojáři ale budou muset provést optimalizace, zejména ty, jak se vypořádají s dynamickými objekty, typicky s objevujícími se předměty k sebrání. Kdyby to provedli ještě před spuštěním alfy, bylo by to prý moc riskantní, co by mohlo způsobit několikaměsíční zdržení.

Velký zájem hráčů, více zombíků i neskriptovaný způsob, jakým se objevují, což platí i pro předměty, úzce souvisí s nutností předělat servery, aby výpočty nově paralelně využívaly více jader procesoru a zvládly tak zvýšenou zátěž. Tato změna také zvýší HW nároky na hostování serverů. Ty by dále měly dostat více možností nastavení pro jejich správce, i co se týče vlastní databáze, hardore módu atd. Ještě do konce roku mají být implementována různá bezpečnostní opatření a antihackovací metody.

Běžné hráče DayZ bude asi více zajímat, že někdy začátkem roku 2014 mají do herního světa přibýt zvířata a jejich lov, abyste mohli následně vykuchat maso a uvařit si je vlastnoručně k jídlu, čímž zaženete neustálý hlad. Systém vaření prý ještě není hotov, ačkoli plynový vařič už ve hře nyní najdete, také musejí vzniknout ohniště.

Umělá inteligence zvířat je prý založena na té nové pro zombíky, takže mohou být docela agresivní. Některá zvířata prý budete znát z ArmA 2, například jeleny, jiná budou úplně nová. Na jednom serveru prý bude moci být až 300 zvířat, aniž by to mělo dramatický vliv na výkon. A vzdálenější budoucnost? Možnost těžit dřevo z lesa, sbírat kameny atd., což využije existující systém výroby.

Jestli moc dobře nechápete, o čem je tu vlastně celou dobu řeč, určitě doporučujeme přečíst naše víkendové dojmy z alfy samostatného DayZ nebo příbuzný fotoseriál. Mrknout můžete i na nový názor ze zahraničí od britského EG. P.S. Okolní obrázky jsou pouze ilustrační z původní alfy, ne z budoucích vlastností.

Read this next