If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

TÉMA: Z čeho se hradil pětiletý vývoj zítřejšího Someday You'll Return?

+ o délce hry, jejím testování, plánech či Epicu.

Kluci z CBE Software finišování vývoje krapet nestíhali, přes pět týdnů se osobně neviděli kvůli karanténě, práci z domu a potřebě klidu k nahrávání posledního audia Honzou Kavanem.

Možná i proto mohli redaktoři začít hrát od nich poskytnutou review-verzi (s ještě nehotovou češtinou a nedodělky) až s úderem pátku, takže honění dnešního embarga by bylo poněkud uspěchané (ani by nezohlednilo zásadní Day 1 patch) a naše recenze Someday You'll Return tedy bude zveřejněna nejdříve zítra, v den oficiálního vydání.

Zbývající hodiny do premiéry, kdy se stále čeká na oznámení prodejní ceny na Steamu (kvůli jeho pravidlům), si proto ukrátíme dalším originálním článkem navazujícím na ten nedávný: Jak je vlastně možné, že tak velkou hru Someday You'll Return udělali jen dva lidé?

Tentokrát jsme se Lukáše Medka troufli trochu drze zeptat, z čeho financovali zhruba pětiletou tvorbu hry od 2015, když za sebou neměli žádného investora či vydavatelského partnera. Úspory z dřívějška? Dědictví? Akcie? Nebo jsou snad rentiéry...?

"Dostali jsme ten grant od Epicu i od Evropské unie. Naše předchozí hry nám také ještě něco vydělají, před finišováním jsme paralelně dělali vedlejší věci a kolega má ještě svou standardní programátorskou práci. Investor by nám do toho moc mluvil, neměli bychom kreativní svobodu, takže jsme ho nechtěli."

Jelikož Someday You'll Return běží na Unreal Engine, vyloženě se nabízela další otázka - jestli je Epic náhodou nenutil, aby se stali další exkluzivitou Epic Games Store? Prý nikoli, ty obdržené peníze z grantu od něj byly určeny čistě na vývoj, bez závazků. Pouze Epicu musí dát 5 procent z tržeb, když vzrostou nad nějakou částku.

"Zatím je jisté vydání na Steamu (přesný čas odemknutí zítra ještě nevíme, záleží, jak to bude odsýpat), pak se budeme soustředit na konzole a uvidíme, jestli přijde ještě něco dalšího. Co se týče krabicové verze do kamenných obchodů, zatím máme českou Xzone edici a čekáme, jak se to bude vyvíjet po vydání."

Samozřejmě jsou dost nervózní, jestli hra ve světě uspěje. Původně měla vyjít už minulý rok na podzim, ale nebyla ještě připravena.

"Testery máme a playtesty děláme, reakce jsou pozitivní, tak snad to tak bude i globálně. Vedle zjišťování názorů u známých dali hru i pár testerům, kteří to dělají profesionálně," dodal Medek.

Nejnovější hry testujeme na výkonném počítači LYNX Grunex Super Gamer 2020.

Poslední naše otázka se týkala délky. Některé tituly z přibuzného žánru, kterému se lidé vysmívají, že jsou pouze chodící simulátory (Dear Esther, Vanishing of Ethan Carter), totiž bývají dost krátké, a lze je zfouknout za pár hodin.

Polovička CBE Software nám na to odpověděla, že Someday You'll Return je na tento typ her mnohem delší, než by člověk čekal. Přesný údaj uvádět nechtěl, éterem létá patnáct hodin, což je prý jen odhad. Do budoucna prý uvažují o možném režimu New Game+, čistě procházkovém režimu lesem bez jakéhokoli nebezpečí či lokalizaci do dalších jazyků.

Tagged With
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments