Po pátečním rozkřiknutí se zprávy o restrukturalizaci 2K Czech zásluhou britského EG a reakci od 2K se do vlastního pátrání po jádru pudla vložil v branži respektovaný člověk s přezdívkou SuperAnnuation, sloupkař Kotaku a známý insider.

Podle jeho zjištění měl být vývoj Mafia 3 (jen dočasný název pro snazší porozumění) dokonce zrestartován, resp. zahájen od nuly v novém studiu 2K otevřeném na podzim v oblasti zálivu poblíž San Francisca. Jak víme z oficiálních zdrojů, jeho vedením byl dříve pověřen Rod Fergusson (na fotce vpravo).

2

Tento mozek série Gears of War z Epicu je popisován jako takový krizový manažer, který byl minule "instalován" do Irrational Games, aby tam dohlédl na dotáhnutí BioShock Infinite do cíle, bez něj bychom si ho možná dodnes nezahráli. Čili nechápejte to tak, že by snad samotní autoři BioShocku nyní kutili novou Mafii, tak to rozhodně není.

A proč to všechno? Vše nasvědčuje tomu, že vedení 2K asi vloni usoudilo, že Mafia 3 se v 2K Czech v Praze neubírá správným směrem (psali jsme už v létě 2012), a nechtěli opakovat složité martýrium se zdlouhavým zrodem dvojky, která původně měla být hotova výrazně rychleji. Projekt prý proto "Čechům" sebrali, aby ho měli více pod kontrolou u sebe v USA. Navzdory tamním zjevně vyšším platům a nákladům mají pozitiva tohoto kroku z jejich pohledu převažovat - přímá a rychlejší komunikace, žádné verze posílané na schvalování do americké centrály, čekání na reakce atd.

Další zasvěcený zdroj také tvrdí, že v brněnském 2K Czech mají nadále zůstat jen grafici a animátoři. Zatímco ostatní profese byly buď přesunuty do Ameriky (prý až 30 klíčových vývojářů) nebo propuštěny - resp. posílily jiná česká studia, zejména brněnské Madfinger Games. 2K Czech prý už na Mafii budou hrát druhé housle a časem jim hrozí úplné zavření, varují citované zdroje.

1

Pokud se teď strachujete, jak to s "americkou" Mafií 3 dopadne: minimálně papírově by po těchto změnách mohl být její tým silnější a zkušenější. Podle Superannuation do něj prý byli přetaženi i ti nejschopnější z 2K Marin (jiné interní studio 2K, po The Bureau: XCOM Declassified rovněž restrukturalizované), hlavní designér misí lákavého Star Wars 1313 a též někdo z autorů zrušeného Prey 2. Na druhou stranu to zavání až nebezpečně vysokou koncentrací lidí, jejichž projekty byly z různých příčin odpískány (buď úplně nebo málem).

Že to vše není nějaká čerstvá záležitost, nýbrž se jen s odstupem drobek po drobku dozvídáme události loňského jara a léta, dokládají nalezené záznamy na LinkedIN. Např. už v květnu tam někdo ze studia 2K v San Franciscu uváděl, že se podílí na "dospělé akci v otevřeném světě pro nextgen".

2K se k těmto novým spekulacím zatím oficiálně nevyjádřili, ale ladí to beze zbytku s jejich obecným stanoviskem. K tématu čtěte i středeční zprávu o tom, kdo z Čechů se přesunul do amerického studia, nebo dnes už o bývalých pražských kancelářích 2K Czech.

UPDATE - Domácí fanstránka dodatečně přihodila vlastní nepotvrzené info, proti němuž se asi dotyční nemohou kvůli závazku mlčenlivosti nijak bránit: "2K Czech si nevěděli s Mafií 3 příliš rady a za první rok nevyprodukovali prakticky vůbec nic (věci se pořád dokola předělávaly a následně zase vyhazovaly). Mafia 3 měla být ohlášena již loni v dubnu na výstavě Pax East. Na poslední chvíli však vedení usoudilo, že hra není dostatečně připravená (dobrá?) a z představení sešlo."

- komentáře (23)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah