4A Games na GDC 2018 zveřejnili technologické demo ray-tracingu v jejich chystané first-person střílečce Metro Exodus (Alza.cz), nástupci Metro Last Light a Metro 2033.

Je to mimořádná podívaná nejen kvůli moderním efektům, ale také díky předvedení poprvé jiného prostředí než toho se sněhovou pokrývkou či tunelů, byť pořád jde o ten samý zimní level z E3 2017-

Postapokalyptickou vesničku (nedaleko známého města a trati), kterou protéká potok, lemují ji vraky aut a v typicky ruských interiérech, kde vás oslní paprsky slunce z oken, se na pohovce nalézají ostatky lidí.

Tvůrci zdůraznili, že jde přímo o ukázku ze hry, byť lze pochybovat, jestli bude každé místo rozlehlého herního světa opravdu takto propracované (?)

RTX implementovali do jejich 4A enginu, kde s raytracingem vyrenderovali v reálném čase jak ambient occlusion, tak třeba globální iluminaci.

"Předtím jsme podobné věci museli řešit vlastnoručně ušitými systémy, když jsme byli hladoví po dynamickém obsahu, ale teď už můžeme vše nahradit jediným systémem od Nvidia, který uspokojí všechny naše potřeby a překonává svou kvalitou offline renderery," řekl technický ředitel Oleksandr Shyshkovtsov.

Hra vyjde letos na podzim pro PC, PS4 a X1, u nás v češtině pod Playmanem (info).

- komentáře (4)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna

Související obsah