YouTuber Nick930 připravil velice pěkné porovnání Metro Exodus mezi E3 2017 demem a finální prodejní verzí.

Dává vedle sebe Xbox One X verzi z E3 s finálkou na high-endovém PC, ale schválně bez raytracingu.

Výsledek je takový, že některé věci ve hře byly downgradovány, zatímco spousta jiných byla vylepšena či prostě změněna kvůli uměleckému záměru tvůrců z 4A Games.

Například gadgety na ruce hrdiny byly redesignovány, aby byly lépe vidět přímo při hraní, když chybí tradiční HUD. Světlo z baterky teď osvětluje špičku zbraně.

Nasvícení ve finální hře má odlišnou atmosféru než v E3 demu, ale je stále úžasné i bez raytracingu, i díky volumetrickým paprskům či globální iluminaci.

Efekt, kdy zapalovačem spalujete pavoučí sítě, byl před dvěma lety hezčí, také se liší některé animace, zatímco model vyskakující příšery je podobný.

Pozdější pasáže už prý bylo těžké replikovat, protože se ve hře dost liší, například někam vede delší cestička, do mapy bylo přidáno více budov či vraků, také má tmavší nasvícení (ne tak silné slunce). Co je ve finálce rozhodně horší, je boj se zmutovaným medvědem, který pak padá z útesu.

Níže se ještě můžete mrknout na jiné videosrovnání:

Reklama