Dance Central

I Pogo si tu zatancujete!

Když si do pracek vezmou Kinect hudebně nadaní vývojáři z Harmonixu, tak od těchto autorů úspěšných Guitar Hero a Rock Band asi nemůžeme čekat nic jiného, než další skvělou hudební hru. A je to tak přátelé a kamarádi, ale dnes se nebude hrát na nějaký hudební nástroj, nýbrž tancovat, a to pěkně moderně! Jeden z tanečních kroků se sice jmenuje po Charlestonu, ale vězte, že premiérová kinektí tancovačka nabízí hlavně současný i minulý pop, dance a R&B.

Přesně tyto styly naplňuje solidní várka 32 songů, v jejichž rytmu si můžete zatrsat třeba podle Lady Gaga, M.I.A., Beastie Boys, Rihanny, Nelly Furtado, nebo Snoop Dogga. Tím je asi přesně řečeno, jestli vás hra osloví, protože nepočítám, že metaloví džíňáci nebo punkáči s čírem na palici by se u Dance Central nějak hodně vydováděli. Zkrátka pokud vám tito interpreti moc neříkají, hra vám toho asi tolik nenabídne. Proto je škoda, že žánrový záběr není tak široký. Nicméně pokud vám tato taneční muzika říká pane či dámo, tak hru na parket pozvat můžete zcela samozřejmě a s úspěchem takřka zaručeným.

Základní koncept je v duchu všech „Hero" her opět zcela prostinký. Na obrazovce uzříte velice pěkně vyvedené a věrně rozpohybované tanečníky a tanečnice (figuranti, co natáčeli Motion Capturing, se museli asi pěkně zapotit), načež na vás samozřejmě je, abyste jejich pohyby a kreace co nejpřesněji v reálném čase zrcadlově zatančili také. Pohybově nadaní jedinci z vás tu mají trochu výhodu, nicméně i pro proslulé dřeváky z tanečních, mezi něž by se skoro mohl počítat i autor této recenze, má hra v rukávu několik berliček, kterak si svůj taneční styl vytříbit.

Základní pomůckou jsou kartičky, které vždy dopředu na malé figurce u pravého okraje ukazují následující kroky (taneční profíci si je mohou klidně vypnout). Takže dopředu vždy zhruba víte, co vás dále čeká. Vyzkoušeli jsme ale, že bohatě stačí prostě pohotově čučet na nejbližšího tanečníka, protože on své kreace opakuje a až po chvíli obmění, takže kopírování jeho pohybů není zas tolik těžké i pro nás, staré páky odkojené tak akorát dvěma lekcemi Polky a Pogem. Vtipné jsou pak barevné kroužky pod postavičkou a podobně stejně barevné stíny za končetinami, které vám odlišným zabarvením po každém pohybu ukážou, jestli se vám krok povedl, nebo ne a kde pohyb děláte špatně.

Přitom ovládnout všech asi pět dílků obtížnosti plus tři laťky náročnosti tanečních kroků, mezi něž jsou všechny taneční songy rozděleny, není nic jednoduchého, protože už na taková tři políčka náročnosti se i ohebnější manželka skoro celá zauzlovala, že už jsem pomalu vytahoval krejčovské nůžky na rozmotání. Kupodivu nám to totálně natřel náš rockem odkojený soused Kamil (ano, to je ten maník v tričku Guitar Hero, jichž si nakoupil asi padesát a jiná nenosí), jenž ani nevím jak, vždy dosáhl o řád lepšího skóre, než my. No, snad mu pomohlo i jeho zběsilé Pogo a doslova tanec šíleného Víta, který vždy předvedl při znamenitých vsuvkách ve Freestylu při každé písni, kdy vám hra nechá ve vašem tanečním šílenství zcela volný parket.

Vy tak můžete mimo standardního stínování tanečníkům na obrazovce, které se časem trochu zevšední, konečně ukázat, kde že jsou ty mantinely mezi Star Dance a Chocholouškovým blázincem. Pročež bych si spíš vsadil, že stejně jako u nás, se budete v tomto hodit spíše do té druhé kategorie. Aby ne, když v těchto okamžicích Kinect pohotově zapne svoji kameru a po skončení vašeho sólíčka vám navíc ve zrychleném tempu ihned ukáže tu šílenost, co jste před chvílí před televizí vyváděli! Nemusím asi vysvětlovat, že tyto okamžiky patří k vrcholům celé hry, ale pozor na infarkt nebo rozmlácený nábytek, záchvaty pseudotance jsou velice podmanivé!

Dance Central

Xbox 360