Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Hideo Kojimu brali jako pana nikoho. Popsal těžké začátky po rozchodu s Konami

+ okomentoval svou příští hru.

Psal se rok 2015 a bylo právě po rozchodu s vydavatelem Konami. Slavný japonský designér Metal Gear Solid se pokoušel postavit na vlastní nohy a postupně zjišťoval, že to nebude ani trochu snadné...

Hideo Kojima se v rozhovoru pro The Guardian ohlédl za složitým obdobím, kdy zakládal Kojima Productions.

"Banka mi nechtěla půjčit žádné peníze ani dát kreditní kartu. A když jsem se pokoušel pronajmout jedno patro v kancelářské budově, zamítli to, protože jsem nezávislý. Připadalo mi, jako bych byl pan nikdo, kdo ještě nic nevytvořil. Pak jsem si naplno uvědomil, že jsem asi vážně indie".

Nakonec se Kojimovi povedlo sehnat nájem jen díky tomu, že jeden z obyvatelů domu, kde stále působí, byl jeho skalním fanouškem a pomohl vše zprostředkovat. Díky tomu pak mohlo vzniknout Death Stranding, i bez Konami za zády.

A co vlastně nyní chystá dalšího?

Prý to je něco, co chtěl udělat po řadu let, ale technologie na to ještě tehdy nebyla připravena.

"Působí to skoro jako nové médium. Pokud to uspěje, změní to spoustu věcí, nejen v herním průmyslu, ale i v tom filmovém," vábí Kojima pro The Guardian.

Je prý běžné, že s takovými novými nápady se komerčně podaří prorazit až druhé či třetí osobě, která s nimi přijde. Být tím prvním má být ohromně těžké. Ale Kojima touto osobou chce být.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Death Stranding

PS4, PC

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments