If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Microsoft oficiálně oznámil záměr koupit Activision Blizzard

BOMBA VYBUCHLA: Rekordní akvizice problematického vydavatele Call of Duty, World of Warcraft či Diablo.

Nic většího se už letos a nejspíš ani příští rok v herním průmyslu určitě nestane. Sony bude mít těžkou hlavu, jak má na takové zemětřesení zareagovat, jestli to vůbec je nějak možné, jako že spíš nikoli. Snad jedině případnou koupí Electronic Arts s jejich sériemi FIFA, Battlefield...? S obrovským překvapením přišel jako první list The Wall Street Journal a vše se ani ne hodinu poté oficiálně potvrdilo. Čili není to nějaký předčasný aprílový vtípek, jak by to mohlo působit, pokud zrovna vstáváte či uleháváte.

Představte si budoucnost, kdy slavné série jako Call of Duty, Overwatch, Diablo, World of Warcraft, Starcraft, Crash Bandicoot, Guitar Hero, Tony Hawk či Candy Crush budou exkluzivitami Xboxu, zatímco na PlayStation buď vůbec, později nebo v horší verzi. Že se vám to nechce věřit? Po dnešku to je velmi pravděpodobné, pokud by se tedy následoval ten samý vzorec co minule s Bethesdou - což zatím není potvrzeno, ale známe plány se Starfield a The Elder Scrolls 6.

Microsoft před pár okamžiky oznámil naprosto šokující novinku, že kupuje Activision Blizzard, jednoho z největších herních vydavatelů her na světě. Hodnota akvizice má být neuvěřitelných 69 miliard dolarů, tedy zhruba desetkrát více, než kolik dal předtím za Zenimax (Bethesdu).

Jedná se o největší koupi, co kdy Microsoft udělal za svou 45 let trvající historii. Microsoft by se tím pádem měl stát třetím největším vydavatelem her na světě, za Tencentem a Sony. CEO Satya Nadella řekl, že vše prý sehraje klíčovou roli ve vývoji jejich metaverse platforem, že vidí v hraní velkou budoucnost a že rádi investují do špičkového obsahu i komunity.

Otázka samozřejmě je, co na to řekne americký antimonopolní úřad, který ještě může všechno zatrhnout a překazit. Microsoft totiž dříve označil za monopolní společnost a obdobné kroky se mu nemusí ani trochu líbit. V tomto směru to ještě bude hodně pikantní...

Activision Blizzard byli poslední roky pod palbou kritiky za neřešené kauzy okolo sexuálního obtěžování na pracovišti apod., v důsledku čehož jim klesla hodnota akcií, odešlo hodně zaměstnanců a mnohé firmy z branže tamní dění sledovaly s nemalým znepokojením.

Paradoxně, byl to právě xboxový boss Phil Spencer, kdo před pár měsíci prohlásil, že asi budou muset přehodnotit vztahy mezi Xboxem a Activision Blizzard, pokud se něco zásadního nezmění. Teď náhle bude kontroverzní Bobby Kotick jeho přímým podřízeným, když nadále zůstane prezidentem společnosti a má ji vést k lepší vnitrofiremní kultuře, což se obětem šikany může zdát jako nepovedený pokus o vtip. A Spencer ho nadšeně vítá ve svých řadách, společně s mnoha "neuvěřitelnými vývojáři a legendárními sériemi".

Microsoft tímto pod sebe převezme mnoho studií s celkem 10 tisíci zaměstnanci, jako Infinity Ward, Treyarch, Blizzard Entertainment, Raven Software, Beenox, High Moon Studios či Sledgehammer Games, stejně jako práva na veškeré věhlasné značky.

"Dnes je historický den. S potěšením můžeme oznámit, že světově proslulé herní série a talentovaní lidé z Activision Blizzard se připojí k týmu Xboxu! Xbox dál naplňuje svůj závazek zohlednění každého aspektu hraní. Tímto závazkem se řídí všechny týmy. Těšíme se, že naši kulturu proaktivního přístupu k inkluzi převezmou v budoucnosti i skvělé týmy v Activision Blizzard," napsala promptně domácí pobočka Microsoftu na Twitteru.

Oficiální oznámení najdete zde. Jakmile bude transakce uzavřena a schválena úřady (až někdy mezi červnem 2022 až červnem 2023, dříve se nic nestane), najdete prý co nejvíce starých i nových her od tohoto vydavatele na předplatném Xbox Game Pass a PC Game Pass (asi něco jako tomu bylo u her od Bethesdy).

To má mimochodem už 25 milionu uživatelů, což bylo schválně zveřejněno rovněž dnes, aby se vše ještě podtrhlo na významu. Získané tituly z portfolia Activision Blizzard jinak chce Microsoft využít k akceleraci cloudového hraní, abyste si velké áčkové HD hry užili z mobilů, tabletů a dalších zařízení.

Comments