If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Skyrim a flexibilní kouzlení

Bethesda se inspirovala Bioshockem

Bioshock asi není to, co by hráče napadlo, když přijde řeč na kouzla. Tvůrci z Bethesdy si ale vzali právě z Bioshocku inspiraci pro kouzlení, přesněji řečeno pro jejich vizuální znázornění. V předchozích Elder Scrolls hrách létala kouzla z pěsti, během soubojů s mečem, štítem a podobně. „Když jsme předtím měli magii, nikdy to nepůsobilo tak, že ji skutečně používáte," řekl šéf Bethesdy Todd Howard pro Game Informer.

Pokud budete mít tedy ve Skyrimu na jedné ruce přiřazené kouzlo, nebudete v ní moci mít nic jiného. Lze mít samozřejmě na každé ruce jedno kouzlo, ale zda je budete moci kombinovat, zatím nevíme. „Rádi bychom to udělali, ale nejsme si jistí. Bylo by to úžasné," řekl Howard.

Ve hře má být přes 85 kouzel rozdělených do pěti škol magie – destruction, restoration, illusion, alteration a conjuration. Zmizel mysticism, který tvůrci považují za přebytečný a nepotřebný. Velkou změnou má být samotný způsob používání kouzel. Nyní budete moci nepřítele sestřelit fireballem z dálky, držet tlačítko a vytvořit tak efekt plamenometu, položit na zem runu a tím vytvořit ohnivou past, nebo použít dané kouzlo oběma rukama, kdy bude fireball mnohem účinnější, ale zároveň vyčerpá vaše zásoby magicky mnohem rychleji. Podobnou flexibilitu budou mít hráči i s „frost" a „shock" kouzly.

Díky technologii Havok Behavior budou kouzla mnohem uvěřitelnější. Vizuálně budou ztvárněná i na nepříteli. Pokud tedy zakouzlíte mrazící kouzlo, efekt uvidíte i na nepřítelově kůži. Pokud budete používat ohnivá kouzla jako plamenomet, za chvíli začne hořet okolní prostředí a všechno, s čím přijde kouzlo do kontaktu.

Každé kouzlo bude mít ve Skyrimu své výhody a nevýhody: ohnivá kouzla budou způsobovat velké poškození, blesková (lightning) kouzla budou vysávat nepřítelovu magicku a ledová budou vysávat staminu a nepřítele zpomalovat. Proti některým nepřátelům tak bude mnohem lepší použít konkrétní kouzlo. Díky tomuto systému mají být napínavější i kouzelnické duely. Jednou rukou tak budete ve vhodný okamžik kouzlit útočná kouzla, druhou rukou obranná kouzla a do toho ještě používat kouzelnickou hůlku jako štít, když bude nepřítel útočit.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

The Elder Scrolls V: Skyrim

PS3, Xbox 360, PC

Related topics
About the Author

Adam Homola

Contributor

Comments