If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

E3 DOJMY ze Splinter Cell: Blacklist

Popovídali jsme si se šéfdesignérem UbiSoft Toronto.
  • Na letošní E3 v Los Angeles jsem měl možnost popovídat si s Richardem Carrillou, šéfdesignérem Ubisoft Toronto.

  • Přiznám se, že jsem stealth akcím od Ubisoftu nikdy příliš nepropadl, dohrál jsem pouze Splinter Cell 3D, což je předělávka Chaos Theory na Nintendo 3DS. Takže jestli jste zapřísáhlí fanoušci série, kteří chodí po ulici se třemi zelenými diodami na obličeji, odpusťte mi článek určený i nefanatikům.

  • „Blacklist je šestým dílem, který bude největší a nejambicióznější dosud." Richard tím narážel hlavně na snahu Ubisoftu zpřístupnit sérii širšímu publiku. Ačkoliv si Sam Fisher za ty roky našel spoustu příznivců, stále se jeho prodeje nedají porovnat s jinými velkými sériemi úspěšného francouzského vydavatele. Jak jsme psali v  nedávné novince, chápeme toto rozhodnutí, na druhou stranu se o podobný přístup UbiSoft snaží už od zmíněného Chaos Theory.

  • Přístupnosti má být dosaženo širokými možnostmi volby. V praxi to znamená, že hráč má na výběr, jakým způsobem projde všech čtrnáct úrovní nebo koneckonců, jak vyřeší každou jednu konkrétní situaci.

  • Richard mi to popsal následovně: „Každý level začínáte v módu Ghost. Nikdo o vás neví, můžete se plížit stíny a postupovat bez odhalení. Zároveň lze kdykoliv z různých skříněk a beden vysbírat zbraně a vrhnout veškerou sílu do útoku. Nemusíte se vůbec strachovat o to, zda vás někdo uvidí, prostě se prostřílíte na konec úrovně. Vydat se lze i cestou kombinace obou zmíněných postupů." Stejně se dal procházet i poslední Hitman. Pro mě je to dobrá zpráva. Vždy se snažím se neprozradit, ale když už mě někdo odhalí, nechci, aby to automaticky znamenalo i konec mého snažení.

  • Tvůrce pokračoval: „V singleplayeru jsme schovali spoustu zbraní, ale celou hrou lze projít i bez jediného zabití." Zeptal jsem se, jak to myslí: „Nezabíjet znamená, že vojáky pouze omráčíte. Ovšem pozor, spáči mohou být kdykoliv probuzeni svými kolegy." Tudíž podobný přístup jako v Dishonored.

  • „Když budete postupovat potichu, získáte vyšší skóre a hromadu herních peněz. Je jednoduché stisknout spoušť, ale musíte počítat s následky," doplnil Richard.

  • Velmi nadšeně hovořil i o propojení všech tří herní módů: „Blacklist obsahuje masivní singleplayer, obrovský coop a téměř nekonečný multiplayer v oblíbeném módu Spy vs. Mercs." Navíc má být zážitek ze všech propojený: „Kampaň je spojením všech tří způsobů hraní, navíc peníze získané v  singlu, lze utratit v  coopu. Snažíme se vymazat bariéry mezi všemi módy, jak nejvíce je to možné."

  • Se Samem se od úkolu k úkolu přesouváte letadlem, které je neustále ve vzduchu a na jehož palubě jsou lidé zadávající mu mise. Richard to shrnul: „Blacklist se odehrává po celém světě, je skutečně globální. Podíváte se třeba do Benghazi, Londýna nebo Louisiany."

  • Richard je hrdým členem Ubisoft Toronto, pro něhož je Blacklist první velkou hrou, na níž pracují. Nicméně mi prozradil, že oni sami dělají singleplayer a coop, kdežto multiplayerový mód Spy vs Mercenaries se chystá v  Montrealu.

  • Nemohl nezmínit jejich nejmodernější motion capture systém, z nějž prý Splinter Cell vytěží maximum.

  • Ze spousty videí už asi víte, že příběh je sérií eskalujících útoků na zájmy USA po celém světě. Kromě hlavní linky bychom se ovšem měli dočkat i zajímavých linek proplétajících se vztahy mezi členy Samova týmu.

  • Jak je u Ubisoftu zvykem, každá hra přichází s  aplikací pro chytré mobily a tablety. Ta by měla být už brzy zpřístupněna, v době psaní článku tomu tak ještě nebylo. Můžete v ní vydělávat penízky ještě předtím, než Blacklist vyjde na Xbo x360, PS3, Wii U a PC na konci prázdnin, u nás v češtině i na konzolích (předobjednat z Xzone s flashdiskem, rukavicemi či DLC).

Příběhový trailer

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

About the Author

Pavel Oreški avatar

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Comments

More Recenze

Latest Articles