Ninja Gaiden Sigma 2

Hack-and-slash klasika.

Hra Ninja Gaiden Sigma 2 pro konzoli PS3 je portem dřívějšího X360 hitu s názvem Ninja Gaiden 2, portem s něco dílčími vylepšeními a řadou změn. Každopádně je třeba připomenout, že původní Ninja Gaiden 2 se objevil na herním trhu cca před rokem a získal opravdu výborné reference. Může zde představená PS3 předělávka na tenhle odkaz dále navázat?

Ninja Gaiden Sigma 2 tedy nabízí pohled na hlavního hrdinu téhle řady, mimořádně zdatného ninju jménem Ryu Hayabusa, který zde, jako téměř poslední ze svého klanu, musí čelit velké hrozbě. Démoni totiž hrozí ovládnout náš svět, čemuž musí stůj co stůj zabránit. A zároveň pomstít svůj vyvražděný klan, který, navzdory svému jménu a jeho osobě, nebyl zrovna výkvětem elitních bojovníků - o čemž svědčí porůznu nalezené spisky.

Příběh se pravidelně posouvá vpřed pomocí tradičních filmových sekvencí, u nichž určitě potěší namluvení. Pochvalu však lze směřovat už na samotný úvod, jakýsi příběhový prolog, prezentovaný ve stylovém komiksovém duchu, který vám ukrátí čas nutný pro instalaci hry na harddisk. Skvělý nápad!

Příběh nepředstavuje nic zapamatováníhodného. Ale hezky se na něj v nehratelných sekvencích dívá.

Hlavní náplní hry je absolvování nespočtu soubojů s různými typy nepřátel, počítaje v to jednak nepřátelský ninja klan, ale také nejrůznější kreatury typu obrovitých vlkodlaků. Nicméně jejich zástupy nemohou hlavní postavu na její veskrze lineární cestě zastavit. Zpomalit možná, ale příhodně navržené checkpointy a celkově nižší obtížnost (oproti X360 originálu) dávají jasně na vědomí, kdo bude u sázkových kanceláří nakonec favoritem. Navzdory tomu, že ve hře je dle mého poněkud přebossováno. Bohužel četné souboje s koncovými bossy, jakkoliv efektní, nenabízejí ve finále nic, čím by se nějak odlišily od zavedeného, již značně stereotypního konceptu tohoto typu konfrontace.

Jedním kritickým dechem musím zmínit i většinou hodně sterilní herní prostředí (s téměř nulovou interakcí a častým tearingem) a dále občasnou nepřehlednost herní scény. Tu má na svědomí nepružná third-person kamera, přespříliš kvapíkový rytmus akce a občas velký nával nepřátel na scéně, což spolu s rozličnými grafickými efekty způsobuje výše naznačené nesnáze.

S postupujícím herním časem si zpřístupňujete nová komba, ale stáváte se také silnější - skrze pozvolna narůstající ukazatel zdraví.

Co je zajímavé, že v Ninja Gaiden Sigma 2 výrazně ubylo krve. I přesto však můžete být svědky pěkně drsného představení, s razantně odseknutými končetinami, či momentů, kdy se v praxi aplikuje ona nejenom slovní hříčka - "strč meč skrz krk". Pochopitelně znovu tak budete součástí neuvěřitelného akčního spektáklu, nabízejícího mimořádně sofistikovaný soubojový model. Množství komb, které má hlavní hrdina k dispozici, je skutečně závratné. S čímž souvisí rozšiřující se arzenál zbraní, kde vedle dračího meče dostanou prostor i další nástroje jako drápy, duo katan a nebo střelecké alternativy typu luku či kanónu, evokujícího mušketu s prudce výbušnou municí.

Ninja Gaiden Sigma 2

PS4, Xbox One, PS3, PC, Nintendo Switch