Pamatujete na závodní arkádičku Joe Danger z roku 2010, jejíž autor Sean Murray nám pořád úporně vnucuje nové verze na recenzi?

Nyní z řadového indie povýšil na vyšší level: nejen že se dostal mezi celebrity na předávání cen VGX a do prestižního pořadu na GameTrailers, ale především ohlásil ambiciozní hru No Man's Sky v pohledu z vlastních očí pro nové konzole i PC.

Jen ve čtyřčlenném studiu Hello Games se rodí průzkumná simulace v otevřeném světě: na povrchu planet, pod vodou, ve vzduchu (létání se stíhačkou z kokpitu) i ve vesmíru. Ptáte se, jestli si náhodou neukousli příliš velké sousto?

Jejich odpovědí je, že úplně všechno ve hře bude náhodně generované, i každá s odpuštěním blbá ryba, květina a dokonce i každý jednotlivý atom. Od toho se odvíjí trochu jiná než obvyklá, přesto hezká grafika, a také možnost vytvoření děr v asteroidech s následným zoomováním skrz ně.

"Chtěli jsme vytvořit hru o prozkoumávání. Všude, kam dohlédnete, ať je to třeba hora kilometry daleko, se můžete ze zvědavosti vypravit," říká autor a vábí dál: "Mimochodem, všimli jste si těch hvězd na obloze? To jsou ve skutečnosti jiné planetky, kde právě hrají jiní lidé. Ale nevíme, jak hráči budou na vše reagovat a necháme se proto překvapit."

Zajímavé je i to, že hráč tu nebude na vrcholu potravního řetězce, fauna ve zdejší funkčním ekosystému si na vás jistě ráda smlsne, třeba takový obří písečný krab. A navíc tu potkáte ostatní živé hráče, se kterými se utkáte online třeba v těch bitvách vesmírných lodí na oběžné dráze. Některé prvky v No Man's Sky budou persistentní, což nám sice moc nejde dohromady s tím náhodným generováním všeho při každé nové hře, která se jinak popisuje jako masivně multiplayerový titul.

Reklama