Bionic Commando
Kdy vás svrbí ruka.
Hrdina stejnojmenné 2D herní klasiky z minulého století - Nathan "Rad" Spencer, se vrací v ambiciózním pokračování, zasazeném do poutavého trojrozměrného světa. Znovu je v hlavní roli jeho bionická pae, která z něj dělá těko zastavitelnou zbraň, umoňující provádět vskutku nevídané kousky. Příběh, který se tu před námi postupně odkrývá, nabízí nejprve pohled do minulosti, v ní byla spousta bionicky vylepených vojáků, slouících "vlasti". Vlasti, která se k nim ale posléze obrátila zády a větinu z nich perzekuovala, včetně Nathana, čekajícího nyní ve vězení na vykonání trestu smrti. Vykoupením se mu vak stane nečekaný teroristický útok na Ascension City, který mohou mít na svědomí biorenegáti, a který tohle město promění na dokonalý obraz zkázy a zmaru. Nathan je proto namísto popravy spěně vyslán do akce, aby zjistil, co se vlastně děje.
Na začátku snad jetě pár nezbytných slov ke grafickému zpracování, které je určitě povedené. Na druhou stranu nepotěí neustálé zaostřování obrazu ve směru, kterým se právě otočíte, co působí hodně ruivě, stejně jako časté loadingy. S audio slokou je to podobné, co s grafikou. Vedle stylového nadabování tu občas zaznívají moc hezké hudební motivy, podkreslující atmosféru. Jindy se vak zase hudební kompozice moc nepovedla. Ale vzato kolem a kolem patří audiovizuální ztvárnění k lepím momentům v Bionic Commando.

Od grafiky rovnýma nohama přejděme k velice atraktivnímu hernímu prostředí. Město, kterým se budete pohybovat vstříc svému poslání, je nesmírně autentickou kulisou pro vae snaení, zbavenou vekerého civilního ivota. Pouze trosky a sutiny, pokozené mrakodrapy a zřícené mosty, hluboké krátery či ulice zaplavené vodou. A do toho radiace, tvářící se co namodralý opar, jen tvoří přirozené hranice zdejího apokalyptického obrazu. Byla-li řeč o ivotě. Pravidelně tu budete konfrontováni s hlídkujícími skupinkami nepřátelských vojáků, skrze jejich postavení musíte projít. Potamo s velkými robotickými protivníky, co jsou zhusta výrazně nebezpečnějí, nejenom kvůli své lepí mobilitě. Bionic Commando je tedy zčásti third-person střílečkou, která nabízí vyuití několika klasických střelných zbraní, počítaje v to brokovnici, puku odstřelovačku a nebo naváděcí raketomet. Nicméně vyuití je to hodně omezené. Proč? Počítejte se mnou.

Malý inventář, kde je prostor jenom pro pár zbraní, co se pohříchu obměňují přesně dle záměru tvůrců. Dobře, můe být. Co je horí, je skutečnost, e munice je skutečně pomálu a pouít lze pouze tvůrci předpřipravené zásobníky, které poházeli v daném levelu. Zcela zásadní výtkou pak je způsob precizního zaměřování potenciálních hrozeb, jemu citelně chybí vudypřítomná dynamika a do jisté míry vás znevýhodňuje. Ano, jsou tu úhybné manévry, ale jsou stejně kostrbaté jako terén, který vás mnohdy dokáe vystrčit z dočasného úkrytu na odiv nepřátelské střelbě. Přičem Nathan nepatří zrovna mezi typy, kteří by měli nějakou mimořádnou výdr. Nicméně i tady nakonec stačí prosté stáhnutí se z centra dění, aby případné rámy dokázal vzápětí zase rozdýchat. Abychom si rozuměli, konfrontační pasá za vyuití zbraní není úplně patná, ale ve srovnání s dostupnými tituly na trhu nepřináí tolik potřebnou satisfakci.
Reklama
- komentáře (2)
Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!