Need for Speed: Shift

Exkluzivně: zahráli jsme si alfu a pokecali s tvůrci.

Blížící se Need for Speed Shift znamená pro celou sérii další malou revoluci, když se výrazněji odklání od zaběhnutých standardů, na než byli hráči léta zvyklí. Tentokrát žádné ježdění po krajině, žádné otevřené město, policie, příběh nebo šílený tuning… Shift bude o seriózním závodění na okruzích, zdánlivě odkazujícím na předloňský ProStreet. Co nás na podzim zhruba čeká a jaké hlavní novinky si tvůrci připravili, už se vcelku ví. Doposud jsme ale mohli kromě obrázků spatřit pouze trailer a nekvalitní pirátská videa. I z toho důvodu jsme přijali pozvání EA Czech do improvizovaného Shiftroom showroomu, s možností odkroužit několik kol v jedné z alfaverzí.

Hned v úvodu musím zmínit, že pro spoustu věcí stále platí informační embargo. V žádném případě tedy nečekejte rozbory herních módů nebo vyzrazení způsobu, jakým byla tentokrát pojata kariéra. Zrovna tak zapomeňte na seznamy vozů a tratí, stejně jako analýzu grafiky nebo efektů. Obrázek o tom jak Shift vypadá si může každý udělat sám, do září se navíc ještě mnohé změní. Návrat pohledu z kokpitu nicméně jistě všichni vítáme a bereme v potaz i důraz jaký autoři kladou na efektní zážitek z jízdy. Pohyby hlavy, rozostřené vidění, dezorientace po nárazech a haváriích… to vše vylepšuje atmosféru.

02
Česká pobočka Electronic Arts a prezentační shiftroom

Já byl přesto zvědav hlavně na jízdní model, jak je propracovaný, jakým dojmem působí a jak se vozy na dráze chovají. Od závodních her totiž očekávám především zážitek z řízení, spojený s pocitem že opravdu jedu v autě. Samozřejmě nic proti arkádám, zvlášť těm opravdu povedeným, ovšem letí-li závodní vůz po okruhu a časomíra ukrajuje setinky, vidím jen nerad smýká-li sebou jako vznášedlo. Většinou je mi celkem fuk, jestli se podařilo zajistit licence na ten který model a v garáži najdu oblíbený vůz, oželím i populární okruh kde tak rád jezdím – jen když budu mít dojem, že auta reagují alespoň trochu reálně a moje výkony se projeví na výsledném čase a pořadí v cíli.

Přílišný realismus se značkou NFS nikdy zrovna nekorespondoval, Shift to ale změní, jelikož za vývojem stojí namísto transformovaného Blackboxu studio Slightly Mad. Tvoří ho zdravé jádro někdejších Blimey Games, potažmo SimBin, což bezpochyby slibuje mnohé. Tahle parta má za sebou simulátory jako GTR 2 nebo GT Legends a je pochopitelně nabíledni se ptát, zdali by pro EA ochotně tvořili další „obyčejnou arkádu pro všechny“. Bez zajímavosti není ani pohled na týmovou soupisku. Kupříkladu fyzikální model Shiftu má pod palcem Eero Piitulainen, který pracoval na Richard Burns Rally. Akurátní chování všech vozů ladí zase Doug Arnao, člověk jenž se ještě v Papyrusu podílel na klasické Grand Prix Legends a později se podepsal i pod oba díly GTR.

04
Na jízdu je třeba se soustředit... zvlášť když řídíte z klávesnice

Uznejte sami, že tohle už stojí za pozornost. Stejně jako ujištění, že jízdnímu modelu je věnována náležitá péče. Například ztráta gripu je plynulá a její křivka postupná. Žádné „teď jedu jak po kolejích“ a „teď se to utrhne“. Engine všechno reálně počítá a díky volantu s force feedbackem byste samozřejmě měli cítit, když se dostanete na hranu a je potřeba zvolnit. Dobrou zprávou pro valnou většinu tuzemských hráčů je také skutečnost, že Shift vzniká primárně na PC. Verze pro Xbox 360 a PS3 jsou speciálně portovány podle výkonu a architektury té které konzole, tudíž by neměly zaznívat obvyklé hlášky třeba o kvalitě textur (je to rozmazaný, aby to běhalo i na konzolích) nebo narážky na počty polygonů (tohle není moc detailní, to už by X360 nestíhal) od zmlsaných písíčkářů

05
Členové fanouškovské komunity kolem Need for Speed

Mimochodem již raná alfa verze hry nevykazuje výraznější technické problémy, vypadá rozhodně k světu a běží bez zádrhelů a s plynulým framerate. HW nároky jsou přitom rozumné, testovací notebook ukrýval dvoujádrový procesor 2,4GHz a grafický čip Radeon HD 3650. O technické stránce se zatím asi nemá cenu moc rozepisovat, vývoj stále probíhá a spousta věcí se dozajista ještě změní. Tohle platí jak pro grafiku, tak třeba i model poškození. Ona uniklá francouzská videa vážně nemají vekou výpovědní hodnotu, takhle chabá destrukce aut a nevýrazný (až nijaký) vliv poškození na chování vozu, ve finále v Shiftu nenajdete. Respektive ano, ale jen v „arcade“ režimu a se zapnutou nezničitelností.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (9)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna