DOJMY z konzolového The Elder Scrolls Online

Jak se hraje staronové MMORPG na PS4?

The Elder Scrolls Online není žádnou novinkou, na počítačích vyšla již před více než rokem. Od té doby prodělala klasický vývoj dnešních MMO. Nejprve žila s měsíčních poplatků a až to přestalo sypat, obchodní model se změnil na jednorázový vstupní poplatek ke hře (edice Tamriel Unlimited) a možnost platit si nadstandardní obsah za mikrotransakce. Nyní se v nové konverzi pokouší prodrat i na konzole PlayStation 4 a Xbox One, kde má minimálně šanci díky nulové konkurenci.

Jak již tomu u online her bývá, i na konzolích se hra řadu dnů po ostrém startu potýkala s nedostupnými servery. Jedná se o jeden z důvodů, proč nečtete recenzi, ale pouhé první dojmy po úvodních šesti hodinách hraní finální PS4 verze. I když nyní působí servery stabilně, na poctivé zrecenzování mi zatím hra nedala dostatek času a ještě na začátku víkendu jsem se spouštěním hry těžce bojoval. V zásadě se jedná o stejnou hru jako na PC (recenze), zaměřím se proto na to, jak se TESO hraje na konzolích a gamepadu.

Dle dosavadních dojmů bych hru označil jako průměrně zajímavou. Není to žádný trhák, který bude sbírat ocenění hry roku. Ale zdaleka to není nějaká katastrofa jako nedávno vydaný Wander. U mnoha herních prvků bude i záležet na vkusu hráče, protože jsou trochu jiné, než v ostatních MMO. A určitě se najdou hráči, kterým se budou některá zjednodušení či změny líbit, i když na ně jiní budou nadávat.

Začal bych asi záporem, který vás do očí praští jako první. TESO na konzolích trpí značnými a častými propady plynulosti. A to opravdu nehezky. Doufejme, že tento problém vyřeší nějaký patch, protože se z tohoto pohledu v tuto chvíli jedná o nejvíce trhající se konzolovou hru, co jsem kdy hrál. Hra se sice netrhá konstantně a v některých lokacích frčí krásně plynule. Ale v jiných lokacích nestíhá a nebylo výjimkou, že co pět vteřin nastal až vteřinový zásek.

Oproti PC samozřejmě doznalo značných změn ovládání a uživatelské rozhraní. To se vcelku zdařilo. Je celé silně inspirované ovládáním Skyrimu. To má své nevýhody (trošku krkolomný inventář), ale i výhody, že hned po spuštění budete s ovládáním jako doma i bez nějakých delších tutoriálů.

Drobnou nevýhodou hraní na gamepadu je nízký počet quickslotů. Na druhou stranu souboje v této hře nejsou nějak výrazně překomplikované. A minimálně na začátku hry jsem nedostatkem netrpěl. Hráči zvyklí na PC MMO se tu mohou cítit trošku omezeni, nicméně ti, kteří chtějí trošku akčnější zážitek podobný klasickým RPG jednoho hráče, se tu možná budou cítit lépe než v přeikonkovaném WoW.

Mnohem větším nedostatkem gamepadu je nemožnost rychlého chatování. Textový chat je z TESO pro PS4 úplně zrušen. Což je i mírně zarážející, protože ke konzoli lze pro tyto účely připojit klávesnici bez problémů. Jste tedy odkázání na pár předdefinovaných vět. A potom na zvukový chat, který má smysl jen tehdy, když hrajete s přáteli, jinak mi zatím přišel nepoužitelný. Naprosté minimum ostatních hráčů používá headset a ti, co ho mají, do něj akorát odkašlávají nebo slyšíte, co se děje u nich v pokoji. Zatím mi tedy přišlo, že headsety tu spíše ruší, než že by do hry něco přinášely.

The Elder Scrolls Online pro PS4/X1 i v re-edici pro PC s podtitulem Tamriel Unlimited vyšlo tento týden za 1099-1699 Kč.

koupit na Alza.

Výsledkem je značný nedostatek komunikace mezi hráči. Během herní doby jsem nepotkal jediného komunikujícího hráče a všichni si hleděli svého. Pro někoho to může být zásadní zápor, proč hru nekoupit. Někomu se toto může líbit, pokud chce hru spíše sólovat a nemá náladu všude číst "lfg,lvl15,no noobs!", apod. Ale i to, že se tato změna může líbit hráčům zaměřeným na singleplayer, není pro MMO nějakou velkou výhodou.

Osobně mám tedy zatím z TESO rozpolcené pocity. Na jednu stranu v ní vidím plno záporů a první dojmy určitě nadšeně nezní. Přesto mě zatím baví a během letního sucha určitě neodolám a ponořím se do ní na mnohem delší dobu. I když musím přiznat, že rozhodovat se, zda koupím konzolovou či PC verzi, asi bych šel raději do PC verze, díky lepším možnostem.

Reklama

Související obsah

Také na webu...

- komentáře (6)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

Schovat komentáře s nízkým hodnocením
Pořadí
Vlákna