If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Byl to nejpopulárnější start PC hry za poslední roky. Kdo může za problémy?

No Man's Sky - i ve videosrovnání.

Jsme svědky zapsání nejzářivější success-story do historie indie studií. Včera večer vydaná PC verze vesmírného objevování se stala jednou z nejpopulárnějších PC her na Steamu za posledních pár let.

Podle SteamStats ji pár hodin po oficiálním vypuštění, kdy servery Valve jen v USA/Evropě servírovaly stahovačům 4,7 terabitu za sekundu, hrálo souběžně 212 tisíc PC hráčů. Tohle číslo se sice nemůže měřit s DOTA 2 a jinými F2P, ale je to o polovinu více, než kolik lidí ve špičce hrálo jiné dosud nejžádanější placené tituly letošního roku: XCOM 2 (133 tisíc), Dark Souls 3 (129 tisíc), Total War Warhammer (113 tisíc), Stellaris (68 tisíc) či DOOM (44 tisíc).

Abyste si naplno uvědomili, jakého úspěchu No Man's Sky v těchto chvílích dosahuje, ještě rekordy vybraných starších her: Zaklínač 3 (92 tisíc), ARK Survival Evolved (84 tisíc během víkendu zdarma) či Rust (64 tisíc). Více frčel jen Skyrim, v týden vydání s 280 tísíci hráči souběžně, nebo GTA 5 PC s 364 tisíci.

Vzhledem k ohromnému počtu hráčů samozřejmě radikálně vzrostl počet těch, kteří mají nějaké technické problémy, zejména trhání chodu. Zatímco včera večer kvůli tomu z 3 tisíc uživatelských recenzí převažovaly ty velmi záporné, nyní jsou s 24 tisíci recenzemi už na smíšeném průměru. Navenek to z toho zvenčí vypadá, že No Man's Sky asi musí být šíleně pokaženou a zabugovanou hrou, ale jak se ukazuje, často jde jen o omyly či chybný přístup na straně nezkušených hráčů.

Nové srovnání PC a PS4 verze

Hello Games proto reagovali stručným FAQ, kde nabádají k restartu Steamu i hry, aby se stáhl patch obsahující knihovny VC++ Redist 2010, jejichž absence v noci na dnešek způsobovala většinu potíží. Dále se tradičně ptají, jestli opravdu splňujete minimální HW požadavky (spousta lidí se prý snaží o hraní na nepodporované integrované grafické kartě od Intelu a pak se děsně diví), nebo zda máte poslední ovladače pro grafické karty (vše totiž běží na rozhraní OpenGL 4.5, tudíž novější drivery pro AMD a Nvidii jsou nutností).

Vývojáři také férově uznali, že jindy je příčina na jejich straně: např. s cache shaderů, kdy plynulost zpočátku na některých kartách drhne, než se za zhruba hodinu hodinu vylepší. Důvodem nespokojenosti také může být, že některé procesory nepodporují SSE 4, což zase vyústí v padání při spuštění. A pokud se vám zadrhává ovládání myši při pohybu po planetách, může za to zase kombinace určitého rozlišení a grafické karty, i zde je už oprava v přípravě.

Kontaktní maily na technickou podporu, která postupně odbavuje veškerá hlášení, najdete zde - zatím se zdá, že to studio bere za správný konec a navzdory jeho malé velikosti všem ostatním názorně ukazuje, jak se postavit k problémům. Sean Murray dodal, že 99 % hráčů žádné problémy nemá a vidí je normálně hrát. Prý tolik hráčů ani ve snu nečekal. Naše recenze No Man's Sky od Martina Zavřela již brzy!

About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments