Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

Preview Dark Souls 2

O herním světě, grafice, autorech i zjednodušení.

Britský EDGE přinesl na dvanácti stranách slibované informace o herní náplni Dark Souls 2 oznámeného před týdnem. U preview nejsou žádné in-game obrázky, ale redaktor z něj viděl deset minut. Co do nasvícení a plynulosti animací prý urazil značný krok vpřed, že "si pocitem nextgenu nezadá s Watch Dogs nebo Star Wars 1313" a že "grafika šokovala přiblížením filmečku", s nímž hra sdílí modely.

Pokračování se kutí už od září 2011 (paralelně s DLC či PC konverzí) a nyní je z něj hotovo teprve 25%. Takže dle EDGE dost možná nestihne vydání v roce 2013, i kvůli záměru neopakovat patchování jako minule a vydat hru až v hotovém stavu. Duchovní otec série Miyazaki je skutečně jen supervizorem, protože dělá na plný úvazek na nějaké nové hře, o které zatím nesmí nic říct.

Prý ho mrzí, že v této roli ani nemůže mluvit do designu dvojky a jen ji občas zkontroluje. Šlo o rozhodnutí vynucené vedením Namco a FromSoftware se snahou posunout sérii dál s někým novým. Následníci Tomohiro Shibuya a Yui Tanimura se dříve podíleli na neznámém Another Century's Episode, ale nechali si od předchůdce poradit např. s návratem k serverově založenému PvP režimu.

Dark Souls 2 má být přímým pokračovatelem a mít herní svět (zatím bezejmenný, ale není to Lordran) téměř stejně rozlehlý jako minule, jen bude více napěchovaný obsahem a oblastmi zájmu. Při navrhování mapy mají designéři za cíl vymyslet prostředí a nápady, které neexistovaly v předešlých dvou Souls hrách. Zdejší svět bude nadále velmi nebezpečným místem, nicméně plánují se do něj prvky, které "pomohou hráče vést". A tím začínají vyskakovat ty červené vykričníky, o kterých se mluví od nechvalně proslulé citace.

Tomohiro Shibuya

Příběh a zprávy na obrazovce mají být méně lstivé a spletité, ale zároveň v nich budou nějaká skrytá tajemství, která půjde lehce minout. Systém Covenantů, což v Dark Souls bylo něco jako frakce po přísaze specifické NPC postavě, má být v druhém dílu mnohem jasnější a přístupnější. Shibuya pro Edge rovněž prohlásil, že by chtěl vylepšit akční část hry, čerpajíce přitom ze zkušeností, které získal v tomto žánru v minulosti.

Rád by implementoval systém, který vám zpětně odhalí a nechá prohlédnout stopy, jež jste se během hraní postupně dozvěděli, ale nevšimli jste si jich. Každopádně hráčova schopnost analyzovat sám různá vodítka definuje obtížnost i to, jaké výzvy mu budou později dostupné. Na začátku Dark Souls 2 má mít hráč omezené možnosti, aby snáze pochopil a naučil se nové principy (tzn. tutoriál), a až po uplynutí určité doby se mu zpřístupní "plnohodnotný zážitek".

Dark Souls 2 vyjdou pro PS3, X360 a PC, o čemž by mělo mluvit samo za sebe, že předváděčka běžela na nadupaném notebooku.

Sign in and unlock a world of features

Get access to commenting, homepage personalisation, newsletters, and more!

In this article

Dark Souls II

Video Game

Related topics
About the Author
Jan Doskocil avatar

Jan Doskocil

EG.cz Managing Director

Comments