If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

E3 DOJMY z Hellraid

Z modifikace Dead Island do samostatné středověké rubačky.
  • Stánek Techlandu na E3 je hodně malý, je těsně vedle Square Enix. Nějak takhle vypadaly začátky Bohemia Interactive. Na druhou stranu mají velmi pohodlné kožené sedačky. Sedím v první řadě a přede mnou už běží záběry přímo ze hry.

  • Techland nedělá k Hellraid prezentace pro média, jen pro obchodní partnery a Eurogamer.cz je jedním z mála webů, které pozvali. Alespoň mi to tvrdí International Brand Specialist Techlandu Radoslaw Grabowski. Je to velmi příjemný chlapík, který dříve dělal také herního novináře.

  • Hellraid začal jako modifikace pro Dead Island, ale později se z něj stala plnohodnotná hra. Když dokončili první Dead Island, našel se jeden programátor, který ve svém volnu udělal mod se středověkými zbraněmi a po schválení od vedení firmy se z toho stala plnohodnotná hra.

  • Na Hellraid pracuje v tuto chvíli plnohodnotný tým, už něco přes rok a sami autoři ji popisují jako styl dark fantasy.

  • Hellraid běží na stejném enginu jako původním Dead Island, tedy TechEngine 5, grafika konecnkonců vypadá úplně stejně.

  • Hellraid dělá stejný tým 260 lidí jako Call of Juarez.

  • Hellraid je žánrově FPS co-op slasher. Techland se honosí tím, že tento žánr vynalezli.

  • Když designovali Hellraid, vzali zpočátku spoustu věcí z Dead Island, ale přidali spoustu zbraní na dálku, jako kuše. Zároveń je ve hře plno kouzel.

  • Opět jde o hru pro až čtyři hráče, každý si může vybrat jednu ze čtyř tříd: válečník, mág, paladin, tulák (rogue). Každá má jiné schopnosti, které se stejně jako v Dead Island dají vylepšovat v mnoha ohledech. Stejně se dají vylepšovat zbraně.
  • Některá kouzla sice připomínají střelné zbraně, ale spíše se zaměrují na jiné oblasti. Například na přitáhnutí nepřítele, obecně se dají přirovnat k jedi skillům.

  • Game Master je systém, který udělá z každého průchodu hrou jiný zážitek podobným systémem jako u Left 4 Dead, tedy náhodně generovaným umístěním nepřátel. Přizpůsobuje se obtížnost.

  • Singleplayer je klasickou hack&slash, ale zároveň připravuje hráče na budoucí coop zážitek.

  • Coop nazývají Techland Coopetition. V praxi to znamená, že hráči musejí spolupracovat formou ochrany, uzdravováním a zároveň používáním taktik, které odpovídají jejich třídě. Zároveň ovšem všichni soupeří o zkušenostní body. Každá třída má jiné úkoly ke splnění v každé úrovni, zároveň je těchto úkolů mnoho, nejen jeden. Soutěžení spočívá v tom, který z hráčů splní více těchto úkolů a zároveň rychleji. Úkoly jsou generovány Game Masterem náhodně. Tvůrce říká: „Představte si, že Game Master má na výběr z 200 možných výzev, ale pro daný průchod vybere patnáct.

  • Levely jako Treacherous Swamps, Sqaulid Prison, Ancient Catacombs, Heart of Hell.

  • Součástí hry bude i příběh.

  • Vyjde na PC, Playstation 3 a Xbox 360 někdy ke konci tohoto roku. Verze pro nové konzole zatím v plánu nejsou.

  • Z online módů tentokrát nedojde na nic jiného než coop, žádný deathmatch.

  • Délka hry ve skutečnosti závisí na Game Masteru, protože aby hráč zažil vše, co je ve hře, musí ji hrát vícekrát.

  • Při prvním průchodu ani nemusíme zahlédout všechny nepřátele. I přesto by měl první průchod hrou zabrat více než dvacet hodin. Z toho koukají dlouhé probdělé noci.

  • Z nového traileru je vidět, že grafika už je trochu vyčpělá, zejména ostrost textur už neodpovídá moderní době. V určitých pasážích mi zasazení připomíná Painkiller, jindy Doom.

  • Radoslawovi se na Hellraid nejvíce líbí boj samotný - říká, že způsob jakým rozsekáváte nepřátele, dosud jiná herní firma nepředvedla.

  • Za sebe musím pochválit, že se Techland snaží Hellraid odlišit od Dead Island a že je hra plná novinek.

Zdroj: vlastní (publikováno 11.6.2013 ve 22:00, dvě hodiny po otevření bran veletrhu).

E3 trailer

Toto je prototyp nového způsobu reportování Eurogameru z E3 s bezprostředními, téměř online zápisky z novinářských předváděček za zavřenými dveřmi na veletrhu v Los Angeles, který reaguje na zrychlenou dobu a požadavky čtenářů po co největší aktuálnosti - více o našem pokrytí E3.

Find out how we conduct our reviews by reading our review policy.

Tagged With

About the Author

Pavel Oreški avatar

Pavel Oreški

Redaktor

Čas s hrami už počítám na dekády, neodmítám žádný žánr, zajímá mě hratelnost a originalita.

Comments

More Recenze

Latest Articles