Skip to main content
If you click on a link and make a purchase we may receive a small commission. Read our editorial policy.

James Bond 007: Blood Stone

Agent s povolením zabíjet zpět na scéně.

Prezentace James Bond 007: Blood Stone ukázala na výbornou, nakolik věrně a přitom s notnou dávkou citu pro herní mechanismy se dá agent s povolením zabíjet přenést na herní obrazovky. Nikdo by to možná do vývojářů z Bizarre Creations neřekl, poté co se nepříliš slavně předvedli s jednoduchou střílečkou The Club. Na druhé straně dokázali, že to umí parádně rozjet v případě závodních titulů, jako byl Blur nebo Project Gotham Racing. Ostatně zběsilé honičky patří i k Bondovi a Blood Stone jich tak bude plný.

„Na detailech si dáváme opravdu záležet a už od začátku vývoje máme prakticky neomezený přístup k Danielu Craigovi a spolupracujeme se studiem MGM, čehož si samozřejmě moc vážíme. Blood Stone však nebude žádným pokračováním Quantum of Solace, ale spíše drobnou odbočkou, v níž Bond navštíví kupříkladu Athény, Monako, Istanbul a Bangkok," zmínil na úvod jeden z tvůrců. A právě v největším městě Turecka se odehrávala první hratelná ukázka ze hry, kam se Bond vydal pátrat po uneseném vědci.

Po krátkém rozkoukání v ulicích Istanbulu Bond nabral směr ke staveništi, kde by podle informací mohl být vědec ukryt. Tvůrci si zde neodpustili zábavou in-game sekvenci, v níž Bondovi brání ostraha vstoupit na stavbu. Problémem nejsou jeho doklady, visačka se jménem, ale to, že nemá ochrannou helmu. S trochu nevole si jí nakonec vezme na hlavu, ale pouze pár metrů za strážní budkou ji zahazuje. Bond totiž nic takového nikdy nepotřeboval.

Chvíli potom ho však zmerčilo několik dělníků se samopaly a místo toho, aby plýtvali kulkami, tak ho raději uvěznili v přepravním kontejneru, který s pomocí jeřábu chtěli hodit do základů budovy a tajného agenta zde zabetonovat. V posledním okamžiku se však Bondovi podařilo dostat ven, chvilku balancoval na kontejneru a pak se pomocí ramene jeřábu opět dostal na pevnou zem. Zkrátka klasická filmová scéna jak vystřižená.

"Pro další pasáž na staveništi jsme se rozhodli předvést dva různé postupy, jak se dostat dál. Chceme tak ukázat, že Bond nebude pouze o zběsilém střílení, ale hráč si bude moci sám vybrat svoji cestu", uvedl jeden z předvádějících a jako první se pustil do tiché likvidace, která v lecčems připomínala na jaře vydaný Splinter Cell: Conviction.

Pro plíživý způsob hry bude klíčový především váš chytrý telefon, který v sobě kombinuje řadu nejrůznějších špionážních nástrojů. Předně to budou obrysy veškerých vašich protivníků včetně jejich úrovně podezření. Pomocí chytrého telefonu budete moci zjistit, kde se v okolí nachází náboje nebo další důležité předměty. S trochou štěstí si s ním i zavoláte. Nebude chybět ani speciální pohled trochu podobný tomu z Heavy Rain a samozřejmě systém krytí za překážky.

Předvádějící během této pasáže používal rychlé přeběhy mezi překážkami a posléze použil nečekaný výpad vstříc ozbrojenému protivníkovi a rozdal si to s ním hezky ručně. Přesněji řečeno následoval některý z mnoha parádních chvatů, kdy Bond nepříteli zlomil vaz, uškrtil ho nebo mu uštědřil hlavičku o rám dveří. Na již zalarmované protivníky musel jeden z tvůrců použít pistoli s tlumičem a přitom se krýt za bednou, protože přesnou dávku z kulometu by nepřežil ani samotný Bond.

Za každý úspěšně provedený útok na blízko se bude nabíjet jakýsi ukazatel, který vám umožní provést až tři takzvané Focus Aimy. Bude se jednat o prakticky stejný systém jako v Splinter Cell: Conviction, kdy si pouze přiblížíte a zaměříte daný cíl a samotná střelba už se provede prakticky automaticky, aniž byste mohli být protivníkem zasáhnuti. Autoři se rovněž dušují, že se nenechali inspirovat Samem Fisherem a na celou myšlenku přišli nezávisle na konkurenci již před zhruba dvěma lety. Osobně je mi to celkem jedno a jsem rád, že se tenhle šikovný útok dostal i do Blood Stone, kde se bude rozhodně skvěle vyjímat.