RECENZE Spider-Man: Miles Morales PC CZ

Povinnost pro fandy, jinak nemáte příběh kompletní.

VERDIKT: Pokud jste si užili jízdu se Spider-Man Remastered, tak tohle pokračování Vás nesmí minout, a to i přes kratší hratelnost a poměrně vysokou cenovku.

Fanoušci Spider-Mana na PC platformě mají letos doslova žně. V létě konečně dorazil povedený port původní hry v remasterované podobě - recenze - a pouhé tři měsíce poté přichází na scénu pokračování s podtitulem Miles Morales - recenze původní PS5 verze. Není to přitom pouhý datadisk, protože přináší stejně velký herní svět jako původní hra, odlišné postavy a nové super hrdinské schopnosti. Na druhou stranu to vzhledem k celkové herní náplni nejde považovat za plnohodnotný druhý díl, takže je to zkrátka pokračování ve stylu Uncharted The Lost Legacy, které doplňovalo Uncharted 4 v rámci nedávno recenzované PC verze Uncharted Legacy of Thieves Collection - verdikt.

Pro někoho může být trochu zklamáním fakt, že hra se odehrává na úplně stejné mapě New Yorku jako původní Spider-Man, ale vážně to není žádný problém. Navíc to skvěle zapadá do kontextu herního příběhu. Děj nového pokračování je založen na tom, že Peter Parker musí na čas zmizet pryč z New Yorku, a tak po úvodní společné akci, která mimochodem skvěle nakopává začátek hry, přebírá Miles Morales roli tajuplného ochránce města.

Díky jeho nezkušenosti, je logické, že ho musíte učit nové dovednosti a vylepšovat jeho výstroj. Peter Parker neopouští Milese Moralese úplně, ale v roli holografického trenéra se mu stále snaží pomáhat v jeho rozvoji. Úplnou peckou jsou pak nové bio elektrické schopnosti neboli tzv. Venom síla, kterou Miles Morales může aktivovat během boje. Nejen, že to je velmi slušná zbraň, navíc je velmi efektní, takže boj, včetně občasné slow motion vložky, je i nádherná podívaná.

Vytípáno z české PC verze

Styl boje jinak závisí na hráči samotném. Pokud máte rádi přímočarou akci, nic vám nebrání rozvíjet silové dovednosti a libovat si v hromadných bitkách. Máte-li ale rádi více plížení a útoky ze zákrytu, tak postava Milese Moralese je pro tento účel jako dělaná. Dokonce se tu objevuje i možnost používat dočasnou neviditelnost.

Hratelnost je na vynikající úrovni i když ne tak dlouhá jako v základní hře. Příběhová linka zabere okolo deseti hodin a k tomu si lze připočítat dalších pět až osm hodin vedlejších aktivit v sandbox režimu napříč celým New Yorkem. To je velmi slušná herní doba, které jiné „Áčkové“ hry mnohdy ani nedosáhnou. Faktem ale je, že příběhová linka Spider-Man Remastered je skoro dvojnásobně dlouhá, takže v tomhle má původní hra rozhodně navrch, přičemž prodejní cena poloviční není.

Ačkoliv se Miles Morales odehrává ve stejných kulisách jako Spider-Man Remastered, vizuál identický není. Důvodem je chytrý tah vývojářů, kteří v pokračování zobrazují New York v zimním období. Ve hře tak často sněží a ulice jsou pokryty sněhem. V nastavení grafiky jsem zkusil upravit vše na maximální hodnoty včetně RTX efektů a vyzkoušel jsem, jak to pošlape. Na počítači s i7 10700k, 32GB RAM a RTX 3080 mi vše běželo v rozlišení 3440x1440 v průměru kolem 60-70 FPS.

Při zpětném srovnání se Spider-Man Remastered soudím, že Miles Morales je lehce náročnější, protože má více RTX efektů a také je zde větší vliv počasí. U původní hry jsem tedy dosahoval vyššího počtu FPS, ale prolétávání ulicemi na maximální detaily je perfektně plynulé i zde, takže nemusíte dělat žádné kompromisy jako na PS5. Tam je nutné laborovat mezi kvalitou nebo 60 FPS. Výhodou PC verze je i tradiční podpora ultrawide monitorů s poměrem obrazu 21:9 nebo i 32:9 a to včetně ingame animací! Boční pruhy se tak ukazují jen v menu s mapou nebo úpravou postavy.

Co se ovládání týče, tady bych chtěl podotknout, že ačkoliv je Xbox gamepad plně podporován a hraje se s ním výborně, není to ve výsledku taková paráda jako když použijete PS5 ovladač DualSense. Pokud máte možnost, určitě ho neváhejte v PC verzi Miles Morales použít. Zatímco Xbox ovladač prostě ve všech situacích jen více či méně vrní, DualSense je nabitý speciálními haptickými efekty, které výrazně vylepšují herní zážitek, a to nemluvím o účincích adaptivních spouštích.

Jak původní hra, tak i Miles Morales má ovládání přes DualSense opravdu vymazlené. PC verze ale jinak samozřejmě podporuje i klasické ovládání skrze myš a klávesnici, takže pokud nemáte žádný herní ovladač, vystačíte si i s klasickými perifériemi. Věřte mi ale, že to zkrátka není ono.

Stejně jako na PS5 ani zde nechybí oficiální česká lokalizace formou titulků, kterou zařídila přímo SONY. Během hraní jsem nezpozoroval žádné chyby nebo nepřesnosti, takže se opět jedná o velmi kvalitní práci.

Celkově vzato, pro fandy Spider-Mana je toto pokračování skoro povinností, protože bez něj nebudete mít příběh kompletní, a když už jste se v původní hře s Milesem Moralesem jednou seznámili, proč neobjevit celý jeho potenciál a nezahrát si jeho vlastní příběh?