Assassin's Creed: Bratrstvo - česká PC verze

Do třetice konverze PC doslova na míru.

Jako by to PC hráči nevěděli. Opět museli čekat čtyři měsíce na vydání své verze Brotherhoodu (u nás Bratrstvo), toho času skvěle povedeného, již třetího dílu středověkého eposu Assassin's Creed. Nyní je ovšem zde a Ubisoft znovu dokázal, jak pozorné je to studio, když poctivě vyslechl snad všechny nářky nad méně povedeným druhým dílem pro počítače (oproti konzolím), aby do třetice všeho dobrého i zlého přinesl i na PC alespoň stejně kvalitní a vyladěnou hru, jakou dostali konzolisté v originálu Brotherhoodu.

A věru opravdu to asi tak bude, však instalace 7,8 GB dat z jednoho DVD proběhla a vykoukl na mě spouštěcí program Ubisoftu, z něhož jsem, proškolen dřívější online DRM, čekal nějaké pikle. Ale chyba lávky, ta pro někoho otravná internetová ochrana je už fuč a místo toho vám stačí prostě zadat přiložený instalační klíč, jednou ověřit kopii online a máte hotovo. Další připojení k internetu při každém hraní už dále není vyžadováno.

Je v tom ale malý háček. Klíč je nevratně navázán na váš online účet u Ubisoftu, na jiný je samozřejmě nepřenosný a tak je potřeba si zapamatovat své přihlašovací údaje, pokud byste hru reinstalovali. Online registrace hry je tak vyžadována pro online multiplayer, jenž je obsahem zcela shodný konzolového a v samostatné recenzi jsme se mu už dříve věnovali, takže jej nyní přeskočím. PC verze ale dále už v sobě přímo obsahuje DLC „Da Vinciho zmizení", které je na konzolích nadále placené. Jen se musí napřed pomocí služby Uplay aktivovat, bez toho se k němu po dohrání původní kampaně nedostanete.

Takže online registrace je tedy vyžadována pro multiplayer a aktivaci DLC. Pokud se ale smíříte pouze s hraním kampaně, dokonce nemusíte pro ověření a aktivaci dělat vůbec nic. Prostě jen nainstalujete hru a spustíte ji v offline režimu. V tomto případě nemusíte být vůbec připojení k internetu a ani žádný kód nikam neopisujete. Tím musím Ubisoftu nahlas zatleskat, po minulých zkušenostech je toto řešení konečně rozumné a vždy při spuštění hry si ostatně můžete vybrat, jak ji spustíte. Klidně můžete ihned hrát offline a někdy časem, až na vás prostě přijde chuť na online hru, si dodatečně Brotherhood nechat ověřit a posléze volně hrát i po síti. Díky možnosti volby - z mého pohledu perfektní!

Kromě Da Vinciho DLC je dalším bonbónkem PC verze bezchybný český překlad formou titulků od Playmana. Ty lze popř. vypnout, když se jako mluvený jazyk nechá vybrat buď angličtina, nebo italština. Anglické titulky hra ale neobsahuje. Další velká náprava obsáhla celý model ovládání, ve dvojce s nepovedenými piktogramy pro tlačítka na klávesnici. Nyní je vše už naprosto v pořádku. Myš i klávesnice funguje v menu i celé hře, všechny popisky sedí a informují o správných klávesách, stejně jako nechybí podpora X360 ovladače. I při použití joypadu se pak v menu hry můžete i nadále pohybovat s myškou a klávesnicí.

Ostatně pro zdejší styl ovládání loutkaře s dolním a horním profilem mi mnohem více vyhovoval joypad. Na klávesnici se Ezio řídit také dá, ale nepřišlo mi to tolik pohodlné. Ostatně rozvržení ovládání je zcela ve vaší režii, takže si své nastavení upraví úplně každý. Do třetice pak samozřejmě nemůžu nepochválit celé audiovizuální znění. Pokud jste se báli velkých kompromisů kvůli konverzi z xboxu, nebojte se vlka nic! Grafika PC verze prodělala od minula další důkladnou očistnou koupel a vylepšení, takže kdybych nevěděl, že hra pochází z konzolí, ani bych vám to sám nepoznal.

Však Brotherhood vypadá už na konzolích náramně, ale na počítači věru ještě lépe. Na dřívější kompromisní textury nemyslete, nyní jsou třeba domy nádherně detailní a ostré, tedy stejně jako celá blízká krajina. Do toho úžasná práce se světlem, včetně snad úplně živé a plně animované denní oblohy, která se mění podle cyklu dne a noci. Na Eziovi zase skoro rozpoznáte i jeho beďary na obličeji, dohled je také královský, rušivé černé pruhy tatam, no co vám budu ještě povídat - grafika je jedním slovem parádní!

Přitom na testovací sestavě C2D 3.0 GHz, 3 GB RAM a GTX-260 896 MB jsem při maximálním nastavení grafiky i vyhlazování hrál při 1680x1050 naprosto plynule a zcela bez zakuckání a lagu. Pěkná i hardwarově střídmá grafika, to musím také pochválit. Snad bych jen hnidopišsky poukázal, že vzdálenější krajina trochu postrádá na detailech a se vzrůstajícími stovkami metrů již ubývá podrobností budov a stromů, ale to je i v konzolových verzích, takže to ani nepovažuji za zápor. A snad kromě velice sporadického doskočení okolí a občasného zasekávání NPC postav při jejich cestě, jsem si žádných výraznějších chyb nevšiml.

- komentáře (25)

Po 30 dnech od publikování článku se diskuse automaticky zavírají, ale v rozpravě můžete pokračovat v našem fóru!

  • Nahrává se...