The Sims 3 pro konzole

Jak dopadl převod na PS3 a X360?

Psát recenzi na další Sims, to je jako nosit dříví do lesa. Jen letmý pohled na Metacritic ukazuje 76 různých verzí a přídavků napříč platformami. Proto se hned předem omlouvám všem rýpalům, pokud za novinky označím něco, co již vyšlo a dříve přinesla nějaká starší iPhone verze Sims Triple Deluxe Valentine Pack - druhé vydání se třemi židlemi navíc. U této série snad není ostudou přiznat, že jsem všechny díly nehrál.

Čerstvě vyšlá hra Sims 3 není žádnou novinkou. Na PC již přes rok funguje a nyní se dočkala pouhé konverze na konzole. Což je docela velká událost. I když konzolových Simů vyšly fůry, vždy se jednalo o různé odnože, které s originálem měly společný jen název, grafiku a občas potřebu udržovat ukazatel spokojenosti. Jak to celé dopadlo?

Režim života se vydařil dobře. I když hra obsahuje značné množství meníček, podařilo se využít všech tlačítek na gamepadu, která fungují jako různé zkratky a téměř vše je ihned po ruce. Přepínání aktivních Simíků, promazávání fronty úkolů, všechny ukazatele apod. Pro přistoupení do zašitého menu tedy není vůbec nutné najíždět kurzorem na drobné ikonky a vše rychle odsýpá.

Na ovládání se mi nelíbily jen dvě drobnosti. PC verze při výběru činnosti využívala kruhových menu, která jsou jako dělaná na gamepad. Trošku tedy nechápu, proč menu v konzolové verzi řadí položky pod sebe a místo jednoho naklonění páčky vyžadují neustálé listování?

Za druhou krkolomnost bych označil kurzor pro výběr předmětů, který je dosti tlustý a většinou označí tři a více předmětů. A až když chcete zadat akci, tak si z menu vyberete, s kterým předmětem chcete pracovat. Hra se tak snaží usnadnit ovládání kurzoru gamepadem a vyžaduje minimální přesnost. Ale každá interakce probíhá přes jedno podmenu navíc, a to časem začne otravovat.

Herní mechanismy fungují přesně tak, jak každý očekává. A až na výjimky se jedná o kopii PC verze se vším všudy. Jak množství interakcí, předmětů, pravidel spjatých se zaměstnáním, tak i jednotlivé požadavky Simíků, které musíte plnit, jsou stejné.

Narazil jsem jen na dvě novinky. Jednak ne všechny předměty jsou přístupné od začátku. Některé musíte odemknout až za body, které získáte za splnění mnoha achievementů. (neplést s Xbox achievementy nebo PS trofejemi. Jedná se o stovky úkolů přímo ve hře.) Tyto úkoly se mi líbily, protože se týkaly snad každé akce, kterou lze ve hře provést. Člověk tak měl neustále na očích seznam možností, které ještě nevyzkoušel.

Druhou novinkou je systém Karmy. Ve hře postupně získáváte karma body, za které lze přivolat určitou událost. Jak dobrou, že Simík se chvíli rychleji učí, nebo se mu okamžitě naplní všechny ukazatele potřeb. Tak špatné, kdy na souseda přivoláte pořádnou smůlu nebo požár v domě. S používáním je vhodné šetřit. Karma je mrcha. A čím více jí využíváte, tím větší pravděpodobnost, že některá z těch špatných vás postihne náhodně a nečekaně.